سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

      نکته 13:


وقتی خسته اید درس نخوانید. وقتی خسته اید مغزتان خوب کار نمی کند و در فهم مطالب به مشکل خواهید خورد و باعث می شود فکر کنید درس مورد نظر دشوار است. زمانتان را برنامه ریزی کنید.


     نکته 14:


اگر برای درس خواندن یا انجام پروژه های خود از کامپیوتر استفاده می کنید در وضع نشستن خود دقت کنید. اطلاعات خود را به طور منظم ذخیره کنید تا با قطع برق یا اتفاقات دیگر به مشکل نخورید.


      نکته 15:


وقتی می خوانید یا می نویسید، نور را طوری تنظیم کنید که به شانه چپ شما بتابد. اینکار باعث می شود موقع نوشتن سایه دستتان اذیتتان نکند. (البته اگر راست-دست هستید برای چپ دست ها دقیقاً متضاد این صحیح است.)


 


     نکته 16:


از خواندن در ماشین یا وسیله در حال حرکت خودداری کنید. در این حالت تمرکز برای چشم های شما دشوار خواهد شد و خیلی زود خسته می شوند. اگر واقعاً می خواهید از زمانتان استفاده کنید می توانید از قبل درستان را ضبط کرده و در ماشین گوش دهید.


 نکته 17  :


برای استاد شدن در یک سبک نوشتار، روزی 10 دقیقه یک اثر از یک نویسنده مدرن را در دفترتان کپی کنید. اگر فقط آن اثر را بخوانید، سبک نوشتارتان ارتقاء نمی یابد. باید حتماً آنرا در دفترتان کپی کنید تا سبک نوشتار خودتان هم خوب شود.


نکته 18:


بطور مداوم دوره کنید. وقتی چیزی می خواهید یاد بگیری، ارتباطات عصبی جدید ایجاد می شود. اما این ارتباطات یا راه ها دائمی نیستند. دوره کردن باعث می شود این راه های ارتباطی قوی بماند و مطلب سالها در ذهنتان ماندگار شود.


نکته 19:


یک دفترچه داشته باشید  و نکات مهم را در آن یادداشت کنید. تحقیقات نشان می دهد که اینکار باعث می شود مطلب بیشتری یاد بگیرید حتی اگر دیگر آن دفترچه را مرور نکنید.


نکته 20:


ساخت لغت را تمرین کنید. داشتن دایره لغت خوب سرعت خواندن شما را بالا می برد. لغت نامه های مختلف کنار دستتان داشته باشید تا در صورت لزوم از آنها استفاده کنید. با خواندن گاه و بیگاه لغت نامه دانش و دایره لغتتان به مرور توسعه می یابد.


 


نکته 21:


یادتان باشد که فقط توجه دقیق به موضوع کافی نیست. حتماً باید بتوانی بین پایه کنونی دانشتان و تجربیاتتان ارتباط برقرار کنید.


نکته 22:


قبل از خواندن یک کتاب، نگاهی به فهرست آن بیندازید. بااین روش یک ایده کلی از موضوع کتاب پیدا می کنید و درکتان از مطالب بهتر می شود.


نکته 23:


موقع امتحانات دقت کنید که بین خطوطتتان حتماً فاصله کافی باشد. همین مسئله ساده پاسخ های شما را قابل خواندن می کند. و هرچه نوشته ها قابل خواندن تر باشد نمره بهتری خواهید گرفت.


نکته 24:


روشی را برای شماره گذاری جزوات و دفترها انتخاب کنید که مدیریت آنها را آسانتر کند. برای نگهداری جزوه هایتان یک سیستم سازمان یافته داشته باشید.




موضوع مطلب :



آرشیو وبلاگ های پارسی بلاگ
درباره وبلاگ

نویسندگان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز



فروش بک لینک