سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
شنبه 89 بهمن 2 :: 12:27 صبح ::  نویسنده : مطالب وبلاگ های پارسی بلاگ

یکی بده صد تا بگیر!


حتماً تا کنون آیه  29 سوره فاطر را از نظر گذرانده اید:


«کسانی که کتاب الهی را تلاوت می کنند، نماز را بر پا می دارند و از آنچه به آنها روزی داده ایم در پنهان و آشکار انفاق می کنند، آنها امید تجارتی دارند که نابودی و فساد و کساد در آن نیست».


تضمین بالاتر از این می خواهید؟ خداوند در این آیه به همه انهایی که انفاق می کنند، ضمانت می دهد که تجارت پرسود نصیبشان می شود. اصلا اگر اثرهای معنوی انفاق را بی خیال شویم، نمی توان از برکت های دنیایی اش صرف نظر کرد. دلیل می خواهید؟


نقل کرده اند: روزی امام صادق علیه اسلام با جمعی که دارای اموال زیادی بودند همسفر بودند. خبر دادند در این مسیر دزدانی هستند که اموال مردم را غارت می کنند. کاروانیان و صاحبان اموال به وحشت افتادند.


حضرت فرمودند: «چه اتفاقی افتاده است؟»


گفتند: «اموالی با ماست که از غارت شدن آنها می ترسیم. شما می گویید چه کنیم؟»


حضرت جواب دادند: « آن را نزد کسی به امانت بگذارید که حفظش کند و به آن بیفزاید، سپس آن را به شما بازگرداند».


گفتند: «چنین امانتداری کیست؟».


حضرت فرمود: «پروردگار عالم».


همسفران تعجب کردند و گفتند: «چگونه نزد او امانت بگذاریم؟».


حضرت فرمود: «تصمیم بگیرید که ثلث مال خود را در راه خدا انفاق کنید تا خداوند باقی آن را از گزند راهزنان حفظ کند». آنها قبول کردند.


پس از چند لحظه دزدان آمدند، و به نزد امام علیه السلام رفتند و دست ایشان را بوسیدند و گفتند: «دیشب در عالم خواب رسول اکرم صلی الله علیه و آله را دیدیم؛ به ما امر فرمودند که خدمت شما برسیم. اکنون در اختیار شما و این کاروانیم تا دزدان راه را از آنان دفع کنیم».


امام علیه السلام فرمودند: «نیازی به شما نیست. کسی که شما را از ما دفع کرد، دشمنان و دزدان راه را هم از ما دفع می کند».    ادامه مطلب...




موضوع مطلب :



آرشیو وبلاگ های پارسی بلاگ
درباره وبلاگ

نویسندگان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز



فروش بک لینک