سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دوشنبه 88 بهمن 19 :: 10:42 عصر ::  نویسنده : مطالب وبلاگ های پارسی بلاگ

رقیه!


سه سالگی‏اش بر مدار عاشورا می‏چرخد.


اتفاقی که طنین خنده‏های کودکانه‏اش را به غارت می‏برد


در عطش می‏ماند و می‏گدازد.


فرات از چشمانش مهاجرت می‏کند.


بی‏پناهی‏اش، در تمام بیابان‏ها تکثیر می‏شود


این سه سالگی اوست که در ویرانه‏ای کنار کاخ سبز، به اهتزاز درآمده و مکر خاندان ابوسفیان را به زانو درآورده است.




موضوع مطلب :


 



رئیس سازمان آموزش و پرورش استان بوشهردر دهستان دوراهک  

 رئیس سازمان آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: نقش اولیا در پیشرفت مدارس غیرقابل انکار است.





 محمدحاجی‌زاده پیش از ظهر امروز در بازدید از طرح گلخانه‌ای مدرسه راهنمایی شهید رجایی دوراهک از توابع شهرستان دیر در جنوب استان بوشهر اظهار داشت: کمک اولیا موجب دلگرمی همکاران ما در آموزش و پرورش می‌شود و دارای ارزش بسیار زیادی است.
وی افزود: اولیا و مربیان به‌عنوان ستون‌های مدارس هستند و باید نقش ویژه این عزیزان را ارج بگذاریم و به تقویت این قشر بپردازیم.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: شهرستان دیر از دیرباز مهد علم و فرهنگ و استعداد بوده و فرهنگیان این شهرستان باید سعی کنند و این خطه را به جایگاه حقیقی‌اش برسانند.
حاجی‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر نیروهای فعال و پرتلاشی در عرصه آموزش و پرورش این شهرستان وجود دارد و با خلاقیت و ابتکار به پیشرفت آموزش و پرورش شهرستان کمک می‌کنند.
وی گفت: کار مدیر و معلم و دانش‌آموزان این مدرسه، نمونه بارزی از تلاش همکاران در این شهرستان است که جای بسی تشکر و قدردانی دارد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: هدایت دانش‌آموزان در مسیر تعلیم و تربیت بسیار مهم است که این باید سرلوحه کار همه فرهنگیان باشد.
وی اضافه کرد: انتظار ما از اولیا به عنوان پشتیبان مدارس این است که با حضور مستمرشان موجب دلگرمی همکاران ما در مدارس شوند تا با این حضور شاهد هیچ‌گونه تضادی بین الگو مدرسه و اولیا نباشیم و امور را با مشورت همدیگر به پیش ببریم.
مدیر مدرسه شهید رجایی دوراهک نیز گفت: این طرح گلخانه‌ای در زمینی به مساحت 140 متر مربع با 150متر لوله‌کشی آب به شیوه قطره‌ای ایجادشده است.
عباس میرزایی افزود: این طرح با هدف آشنایی دانش‌آموزان با شیوه کار عملی درس حرفه و فن با کمک دبیر درس حرفه و فن و تعدادی از دانش‌آموزان بوده است.
وی ادامه داد: در این طرح انواع محصولات از جمله خربزه آناناسی، خیار گلخانه‌ای و گوجه‌فرنگی درختی در هفت ردیف کاشته شده است.
میرزایی تصریح کرد: روستای دوراهک حدود 5هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد 80 نفر دانش‌آموز در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.
وی یادآور شد: شغل اکثر اولیای دانش‌آموزان و مردم روستای دوراهک کشاورزی است و این طرح نقش ارزشمندی در راستای توسعه و ترغیب آنان به کشاورزی دارد.
میرزایی افزود: استفاده از روش گلخانه‌ای برای مقابله با حوادث غیر مترقبه بسیار کارایی دارد و امیدوار هستیم که بتوانیم این کار را در سطح بالاتری انجام دهیم.
بر اساس این گزارش، هفته گذشته معلم درس حرفه و فن با کمک دانش‌آموزان مدرسه راهنمایی شهید رجایی روستای دوراهک از توابع شهرستان دیر استان بوشهر در محوطه مدرسه خود گلخانه ایجاد کردند که این گلخانه پیش از ظهر امروز مورد بازدید رئیس سازمان آموزش و پرورش استان بوشهر قرار گرفت.




موضوع مطلب :


احداث مجتمع مسکونی 16 واحدی بهزیستی در دوراهک انجام شد


در حال حاضر اسکلت بندی این مجتمع به پایان رسیده است . پیش بینی شده است سال آینده این مجتمع جهت استفاده مدد جویان تحت پوشش بهزیستی شهرستان دیر انجام گیرد .




موضوع مطلب :












معلم و دانش آموزان روستایی دوراهک در بوشهر در مدرسه خود گلخانه ایجاد کردند

بوشهر - معلم درس حرفه و فن با کمک دانش آموزان در مدرسه راهنمایی شهید رجایی روستای دوراهک از توابع شهرستان دیر استان بوشهر در محوطه مدرسه خود گلخانه ایجاد کردند.


رییس آموزش وپرورش شهرستان دیّر روز یکشنبه در بازدی از این مدرسه از اقدام مدیر، معلم درس حرفه وفن و دانش آموزان این مدرسه در احداث این گلخانه تقدیر کرد.
یونس باربرز گفت: هراقدامی که در جهت هرچه بهتر کردن روند آموزش وپرورش در مدارس صورت گیرد پسندیده ودر خور ستایش است.
وی اظهارداشت: دانش آموزان باید از فرصت های بوجود آمده در مدارس استفاده کنند و مربیان نیز باید از خلاقیت ها واستعدادهای نهفته آنان بهره ببرند.
مدیر مدرسه راهنمایی شهید رجایی روستای دوراهک نیز گفت: این گلخانه در زمینی به مساحت 40متر مربع در محیط مدرسه احداث شده است.
عباس میرزایی افزود: در این مزرعه گلخانه ای محصولات گوجه فرنگی، کدو، خربزه، کلم و انواع گل ها با کمک معلم درس حرفه وفن قاسم آلبوعلی و دانش آموزان کاشته شده است که برای دانش آموزان بسیار متنوع ومفرح است.
وی اظهارداشت: چون شغل اکثر اولیای دانش آموزان و مردم روستای دوراهک کشاورزی است، این طرح می تواند الگویی برای نسل جدید و آینده در راستای توسعه و ترغیب آنان به کشاورزی باشد.
وی افزود: با توجه به بارش باران، تگرگ وحوادث غیر مترقبه برای حفاظت از محصولات کشاورزی از روش گلخانه ای استفاده شده است.
ک/2



موضوع مطلب :


دوشنبه 88 بهمن 19 :: 10:42 عصر ::  نویسنده : مطالب وبلاگ های پارسی بلاگ

موسسه مهر آوران جنوب دوراهک جان تازه میگیرد


طی خبر های رسیده از هیت موسس این موسسه فرهنگی هنری حاکی بر این است که در ایام الله دهه فجر برنامه های متنوع ای در سطح دهستان و شهرستان برگزار می نمایند . آقایان کرمی ؛ دوراهکی و بحرینی پور  همچنین افزودند برنامه های تدوین شده در دهه فجر طی برنامه زمانبندی سازمان ملی جوانان است که از همه مردم خواستار شرکت در این مراسمات شدند  




موضوع مطلب :


جایگاه سوخت محور دوراهک تست گیری شد


جایگاه سوخت دوراهک توسط اکیپ اعزامی از بوشهر شامل مهندسین و تکنسین کیفیت و ایمنی طی بازدیدی تست و نمونه گیری شد و مورد تائید بازرسان شرکت ملی پخش و فراورده های نفتی قرار گرفت .


قرار است به زودی این جایگاه پس از تست کارت خوان راه اندازی گردد. مدیریت این جایگاه به عهده آقای عابد دوراهکی میباشد


این جایگاه در جنب تعاونی روستای امید و رو به روی حوزه مقاومت جندالله قرار دارد




موضوع مطلب :


دوشنبه 88 بهمن 19 :: 10:42 عصر ::  نویسنده : مطالب وبلاگ های پارسی بلاگ

ستاد دهه فجر دوراهک تشکیل شد


مصوبات ستادبرگزاری دهه فجر بشرح ذیل می باشد :


1- اختصاص غرفه دوراهک در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در شهرستان دیر


2-اضافه کردن 5 کانال رادیویی


3-اضافه کردن 3 کانال تلوزیونی


4-افتتاح مرکز بهداشت دوراهک


5-برگزاری مسابقات ورزشی محلات شامل :فوتبال ،تنیس،شطرنج و ...


6- کلنگ زنی در القرآن


7-انتشار کتاب خاطرات شهدا به نویسندگی حسین باقری


8-شب شعر و خاطره دوران انقلاب


9- عصر شعر دانش آموزی در مدر سه حضرت زینب


10-افتتاح نمایشگاه عکس ریحانه در مدرسه حضرت زینب


11-مسابقه نقاشی مدارس راهنمایی در مدرسه شهید رجایی


12-نشست تخصصی نماز در مدرسه راهنمایی شهید رجایی




موضوع مطلب :


چند روز پیش مهندس برای یک کار واجب به موبایل شیخ زنگ زد ولی موبایل شیخ روی پیغامگیر بود؛
ـ به سیستم پیغامگیر شیخ اصلاحات خوش آمدید. برای شنیدن مواضع اقتصادی ننه‌جون عدد 1، گرفتن پول از شهرام عدد 2، آلت دست دشمن شدن عدد 3، نوشتن بیانیه‌های غلط غلوط عدد 4، مشاهده شیرین‌کاری‌های شیخ عدد 5، عوضی گرفتن دیار باقی و دیار فانی عدد 6 و کتک خوردن از مردم قزوین عدد 7 را فشار دهید.
و اینگونه بود که مهندس نگران شیخ شد و شال و کلاه کرد تا به منزل شیخ برود. این دیدار که نزدیک یک ساعت طول کشید، جزئیاتش در زیر آمده است؛
شیخ: خیلی خیلی خوشحالیم که در خدمت شما هستیم. به شما که عرض کنم ما امشب به همه مسائل خواهیم پرداخت. ما اول برنده‌های بیانیه شماره قبل را اعلام کنیم؛ مهندس، از 1 تا 25‌هزار؟
مهندس: از بس رفتی 90، شدی عینهو عادل. راستی شنیدی؟
شیخ: بازداشت «هادی بادی» رو می‌گی، اون تکذیب شد.
مهندس: نه‌بابا، 2 نفر از متجاوزان خداجوی لواسان را در اوین اعدام کردن.
شیخ: به شما که عرض کنم، یه چیزایی شنیدم. حالا چرا قوه‌قضائیه اینارو اعدام کرده؟
مهندس: به جرم تجاوز به عنف.
شیخ: چایی‌تون سرد نشه.
مهندس: توش چیزم ریختی؟
شیخ: یه‌کوچولو انداختم.
مهندس: تو مثقالی چند می‌خری؟
شیخ: ما کیلویی می‌خریم.
مهندس: کیلویی؟! مصرفت مثل اینکه خیلی بالاست.
شیخ: مگه نبات رو نمی‌گی؟
مهندس: من می‌گم دستگاه قضایی باید به جای اعدام این 2 نفر با آنها وارد مذاکره می‌شد.
شیخ: این اعدام اصلا درست نیست. اینها در لواسان تجاوز کردند،‌بعد در اوین به دار کشیده شدند!!
مهندس: گنه کرد در بلخ آهنگری، به چیزش زدند گردن همون آدم رو در شوشتر!
شیخ: هر کسی هر جایی تجاوز کرده، به شما که عرض کنم باید همانجا اون یارو رو اعدام... یعنی ببخشید؛ همونجا باید با وی از در آشتی وارد شد. بالاخره هر چیزی دو دو تا چهار تا دارد.
مهندس: این متجاوزان خداجو به یک نفر تجاوز کردند، حکم‌شان اعدام شده است،‌اگر قوه قضائیه بخواهد به جرم تو رسیدگی کند، چند بار باید اعدام شوی؟!
شیخ: چرا خودت را نمی‌گی؟ به شما که عرض کنم من چند دقیقه وقت دارم؟
مهندس: اینجا خونه خودته، هرجور خواستی ‌وقت را مدیریت کن.
شیخ: ما به رای یک ملت خیانت کردیم، هیچ کس هم با ما کاری ندارد.
مهندس: تو به عنف به40 میلیون تجاوزکردی، آرای خودت را از 40 میلیون کم کنیم، همین اندازه باید اعدام شوی.
شیخ: به شما که عرض کنم تو هم به عنف به همه ملت تجاوز کردی، آرای منافقان را از آن 13 میلیون کم کنیم،‌ بعد آن را ضربدر همه ملت کنیم،‌ تو باید همین اندازه بروی بالای چوبه‌دار.
مهندس: خودتو نمی‌گی که الکی تهمت تجاوز زدی؟!
شیخ: کی بود گفت تقلب؟
مهندس: من نبودم، دستم بود.
شیخ: پس من هم نبودم، آستینم بود.
مهندس: برو بچه.
شیخ: به شما که عرض کنم؛ آینه!
مهندس:.....




موضوع مطلب :


شبکه ایران نوشت؛ رئیس بنیاد باران با چنان صراحتی انتشار اخباری درباره نامه هایش به رهبر معظم انقلاب مبنی بر اعلام برائت از اقدامات افراطی اخیر را تکذیب کرد که حتی برخی مخالفان او هم که در ماه های اخیر رفتارهای متفاوتی را از ران اصلاحات دیده اند، دچار تردید شدند.
اما به دنبال انتشار خبری تامل برانگیز، تمام تکذیب های صریح محمد خاتمی، به یک باره اعتبار خود را حتی نزد نزدیکان رئیس بنیاد بارن از دست داد.
بر پایه خبری که سایت فراکسیون اصلاح طلبان مجلس منتشر کرده، برخلاف ادعای آقای خاتمی، او به رهبر معظم انقلاب نامه نوشته است.
پارلمان‌نیوز با اشاره به اینکه نامه مورد اشاره در ماه آذر از سوی خاتمی نوشته شده، آورده است: خاتمی اوایل ماه مبارک رمضان این نامه را در 9 صفحه به صورت محرمانه خطاب به رهبر معظم انقلاب نگاشته است. این نامه توسط یکی از نزدیکان به دست معظم له رسیده و ایشان نیز این نامه که تحلیل جامعی از حوادث روز و بعد از انتخابات و ریشه‌های آن بوده است را مطالعه نموده‌اند.
به نوشته این سایت حامی سرن اصلاحات، آقای خاتمی تاکید کرده است که این نامه به صورت محرمانه و نه عمومی برای رهبر معظم انقلاب ارسال شده است و صحیح و اخلاقی نیست که جزئیات و مفاد این نامه از جانب او منتشر شود.
هرچند سایت پارلمان نیوز مدعی شده است که محتوای نامه مذکور با آنچه در برخی رسانه‌ها منتشر شده، متفاوت است اما برخی منابع خبری مطلع اعلام کردند که آقای خاتمی در این نامه ضمن اعتراض به تندروی های میرحسین موسوی، از اقدامات افراطی اخیر هم اعلام برائت کرده است.
رئیس بنیاد باران در حالی خبر ارسال یکی از نامه هاش را به رهبر انقلاب تایید کرده است که در اوایل دی ماه، این موضوع را بشدت تکذیب و منابع منتشر کننده این خبر را به "دروغگویی " متهم کرده بود.
آقای خاتمی که روز دوم دی ماه در دیدار با شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران سخن می گفت، اظهار داشت: در روزهای اخیرمطالبی را به من نسبت می‌دهند که در نامه‌ای به رهبری نوشته‌ام و بعد هم مطالبی را به رهبری نسبت می دهند که فلان موضع رادر قبال آن گرفته‌اند، نمی دانم به چه دلیلی و با چه جراتی هر دروغی را می‌گویند.آدم باید پناه ببرد به خدا از این دروغ و جعل و بدتر اینکه به نام نظام انجام شود.
رئیس بنیاد باران که در برخی از سخنرانی هایش از آنچه "دروغگویی " خوانده، انتقاد کرده است، در مواضع بعدی خود هم چندین بار دیگر منابع منتشر کننده خبر مذکور را به دروغگویی متهم کرد.
او چند روز پیش نیز، در جمع اعضای شورای مرکزی خانه احزاب در واکنش به خبری که خود تایید کرده است، گفت : "بعضی‌ها ولایت دارند که دروغ بگویند فلانی نامه نوشته؛ در نامه فلان چیز آمده ؛اصلا نه کسی از محتوای آن خبر دارد و نه اصلا چنین چیزهایی وجود داشته بعد همان‌ها می‌خواهند با جوسازی فضا را به گونه ای جلوه دهند که که افرادی که این افتخار را داشتند که مورد توجه مردم بوده‌اند با هم اختلاف دارند و بگویند که این‌ها با هم اختلاف دارند که اصلا این طور نیست. "
سخنان متناقض آقای خاتمی در شرایطی بیان می شود که برخی فعالان سیاسی، معتقدند در مقایسه گفتار رئیس بنیاد باران و دیگر سران اصلاحات با عمل و رفتار آنان، تناقضات مختلفی قابل ذکر است که پایبندی به راه و خط امام خمینی(ره) یکی از نمونه های بارز آنست.
رئیس بنیاد باران پیش از این هم، دیدار خود را با جورج سوروس، پدر انقلاب مخملی، تکذیب کرده بود اما پس از تایید این موضوع از سوی خود سوروس، آقای خاتمی واکنشی جز سکوت انجام نداد.
آقای خاتمی همچنین خبر دست دادن خود را با دختران ایتالیایی تکذیب کرد اما کمتر از گذشت چند روز از تکذیبیه او، فیلم این اقدام رئیس بنیاد بارن در سایت های اینترنتی مختلفی منتشر شد. این موضوع درباره توهین او به هموطنان آذری که در قالب تعریف لطیفه در جمع سیاسیون روی داد هم، تکرار شد.
با این اوصاف، بعید نیست که محمد خاتمی در روزهای آتی هم، دومین نامه ارسالی خود به رهبر معظم انقلاب را تایید کند. نامه ای که در آن از افراطی گری های فرقه سبز و برخی سران و فعالان اصلاح طلب، اعلام برائت شده است.




موضوع مطلب :


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >   
آرشیو وبلاگ های پارسی بلاگ
درباره وبلاگ

نویسندگان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز



فروش بک لینک