سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

روزنامه لس آنجلس تایمز با بازتاب گفت وگوی موسوی با سایت کلمه نوشت: میرحسین موسوی حمایت اولیه خود را از جمهوری اسلامی زیر سوال برد.
این روزنامه که از موسوی به عنوان رهبر اپوزیسیون یاد می کرد با بیان اینکه وی اتهام نیش داری را علیه تشکیلات حاکم جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده نوشت که موسوی خواستار اصلاحات در قانون اساسی شده است و تاکید دارد که ایران همچنان به مانند رژیم گذشته در این کشور گرفتار استبداد است.
روزنامه نیویورک تایمز نیز در مطلبی با اشاره به مصاحبه موسوی تصریح کرد که موضع مخالفان در ایران تندتر شده است. نیویورک تایمز نوشت که موسوی گفته است که رفتار حاکمان ایران دیکتاتوری و وحشتناک است!
این روزنامه به بخش دیگری از سخنان موسوی درباره اعدام 2 تن از آشوبگران و محاربان که اخیراً به حکم مقامات قضایی اعدام شدند اشاره کرد و نوشت که موسوی این اعدام ها را به منظور ترساندن مردم برای تسلیم شدن می داند.
نیویورک تایمز همچنین با این ادعا که اتهامات درباره تقلب در انتخابات ایران به سرکوب خشونت آمیز! در این کشور منجر شده است تصریح کرد که موسوی بر این باور نیست که انقلاب به اهداف خودش رسیده است.
همچنین روزنامه الشرق الاوسط که مواضعی کاملاً صهیونیستی دارد با بازتاب سخنان موسوی در تیتر گزارش خود نوشت که موسوی دیکتاتوری دینی را بدترین نوع دیکتاتوری می داند.
الشرق الاوسط که عنوان نخست خبرهای خود را به اظهارات روز سه شنبه موسوی اختصاص داده بود نوشت: میرحسین موسوی رهبر اصلاح طلب مخالف، در اذعانی بی سابقه و علنی انقلاب و اهداف آن را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت: ریشه های ظلم و دیکتاتوری هنوز وجود دارد.
از سوی دیگر؛ روزنامه آمریکایی واشنگتن پست هم در مقاله ای تاکید کرد که همبستگی آمریکا می تواند "انقلاب سبز ایران "! را تقویت کند.
همه اینها در حالی است که کماکان سران فتنه و از جمله موسوی با سخنان خائنانه خود و بدون مشخص کردن مرزها بستر تداوم آشوب ها و اغتشاشات را تهیه می کنند.




موضوع مطلب :


به گزارش شبکه ایران، حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی، رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی ایران معاصر در ششمین نشست صمیمی طلاب و روحانیان استان قزوین، موارد جدید و قابل توجهی را درباره فتنه پس از انتخابات مطرح کرد.

فتنه اخیر، ریشه 20 ساله دارد
روحانی در این نشست به فتنه پس از انتخابات اشاره کرد و گفت: "در اختلاف‌ها و توطئه‌های اخیر نیز اگر بدرستی دقت کنیم می‌بینیم که همه این ها ریشه 20 ساله دارد، یعنی دشمنی که در تحریم اقتصادی،‌ ترور داخلی، کودتا و ... شکست خورده، برنامه‌ریزی کرد و طرح‌های مختلفی ریخت و برای رسیدن به هدف شومش، شروع به شناسایی چهره‌های انقلابی کرد تا نقاط ضعف و قوت آنها را بشناسد و بتواند به براندازی شخصیت‌ها بپردازد".
روحانی تاکید کرد: "در جریانی که پس از انتخابات اتفاق افتاد، دشمن زحمت‌های بسیاری کشید ولی وقتی پس از انتخابات، برخی از افراد، اساس انتخابات را رد کردند و مدعی تقلب شدند، قدرت‌طلبان و ساده‌لوحان به صحنه آمدند و اینگونه قدرت‌طلبی و جوسازی آغاز شد ولی اسناد و مدارکی که جسته‌و‌گریخته به دست می‌آید نشان می‌دهد که مسائل پس از انتخابات عمیق‌تر از آن بود که بتوان از آن به عنوان جنگ قدرت نام برد".

سخنان برخی کاندیداها حکایت از روحیه جنگ طلبی آنان داشت
 وی در ادامه یادآور شد: "در زمان انتخابات بروشورهایی توسط کاندیداها پخش می‌شد که به دلیل تعدد آن، به آن بی‌توجه بودیم ولی اگر به بروشور میرحسین موسوی نگاه کنیم می‌بینیم که در یکی از این بروشورها آمده است که ما انقلاب کردیم که هیچ مقامی در جمهوری اسلامی در پست خود جاویدان نباشد،‌ این سخن یعنی چه؟! ما در جمهوری اسلامی چه کسی را داریم که در مسؤولیت خود ماندگار باشد. به واقع رئیس ‌جمهور و نمایندگان و دیگر مسؤولان در مهلت مقرر قانونی خود مسؤولیت دارند، این بیان را کسی می‌کند که حتی در انقلاب نقشی نداشته؛ در واقع میرحسین موسوی حتی برای انقلاب یک سیلی هم نخورده است".
رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی ایران معاصر ادامه داد: "بررسی این انتخابات با انتخابات‌های گذشته نشان می‌دهد که حتی نحوه حضور این آقایان در انتخابات نیز به‌گونه‌ای دیگر بود به طوری که در گذشته وقتی کاندیداها وارد انتخابات می‌شدند از کارهایی که باید انجام دهند، سخن می‌گفتند و در زمینه مسائل اقتصادی و مشکلات جامعه برنامه می‌دادند ولی این عده از ابتدا وقتی وارد انتخابات شدند اعلام کردند که برای مبارزه با قانون‌شکنی و نجات کشور آمده‌ایم و این حکایت از روحیه جنگ‌طلبی آنها داشت".

شناخت حق از باطل و حمایت از حق وظیفه ما است
وی اضافه کرد: "حتی در بازرسی خانه برخی از این افراد قانون اساسی جدیدی به دست آمده که در آن با رویکرد اندیشه سکولاری نگارش شده و این نشان می‌دهد که این عده با تفکر خاصی این فتنه‌ها را آغاز کردند. البته در دوران مشروطیت نیز چنین فضایی را شاهد بودیم به طوری که فراماسون‌ها می‌گفتند، باید برای رسیدن به قدرت از روحانیت استفاده کنیم ولی وقتی حکومتی تشکیل دادیم نباید روحانیت در آن حضور داشته باشد بلکه باید حکومت‌مان لائیک باشد. این روند حرکت به قهقرایی و دوران سیاه است که برخی مدعیان آن ادعا دارند که می‌توان با وابستگی به غرب به جایی رسید".
 روحانی در پایان تاکید کرد: "شناخت حق از باطل و حمایت از حق وظیفه دیگر ما است. برخی امروز می‌گویند که حق و باطل روشن نیست ولی باید پرسید چه کسی امروز پشت سرش آمریکا، اسرائیل، سلطنت‌طلبان و خائنان وطن‌فروش هستند، مگر می‌شود کسی در راه امام(ره) باشد و دشمنان ایشان از او حمایت کنند، آن‌هم دشمنانی که در طول این 31 سال هر چه توانسته‌اند علیه انقلاب توطئه کرده‌اند و امروز حزب صهیونیستی بهائیت به صحنه آمده و از این افراد حمایت می‌کند؟"




موضوع مطلب :


دوشنبه 88 بهمن 19 :: 10:34 عصر ::  نویسنده : مطالب وبلاگ های پارسی بلاگ

علی مطهری: دعوای شیث و حقیقی به‌خاطر صحبت‌های احمدی‌نژاد در مناظره بود.
سعید ابوطالب: بدون امثال کروبی، نمی‌توان دربی را تحلیل کرد.
قالیباف: شوت کریم باقری به‌خاطر آرم شهرداری روی پیراهن پرسپولیس بود.
مهندس: مساوی نشدن دربی یک صحنه‌آرایی خطرناک بود؛ استقلال باید قبل از نیمه اول، برنده بودن خود را اعلام می‌کرد.
شیخ بی‌سواد: به شما که عرض کنم، کلا چقدر وقت دارم؟!
خاتمی: دعوای 2 بازیکن پرسپولیس، اقدامی در چارچوب قانون اساسی بود.
کواکبیان: نتایج دربی از این به بعد باید در یک لویی جرگه مشخص شود!
محسن رضایی: از آنجا که مرفاوی، باخت را به گردن گرفته، شوت کریم هم باید آفساید اعلام شود!
حجت الامسال هرمنوتیک: در کجای اسلام‌ آمده که دربی را باید قرمز‌ها ببرند.
محمد مجتهد شبستری: درباره قدرت شوت باقری، در متون دینی قرائت‌های مختلفی وجود دارد.
علی لاریجانی: البته اگر ببینید، این درست اما خب، باید...
صفار هرندی: حاضرم با تاج‌زاده درباره نحوه قضاوت مظفری‌زاده مناظره کنم.
حسین شریعتمداری: لایی خوردن حقیقی از فرهاد مجیدی را کیهان قبلا پیش‌بینی کرده بود.
هیلاری کلینتون: تماشاگرنماهای بازی استقلال و پیروزی باید در فضای سایبر، علیه داور فحاشی کنند.
شجونی: بازیکنانی که به یکدیگر فحاشی کردند، از عبدالله عبدالله پست‌ترند!
هاشمی: اگر به همان حرف‌های من در نماز جمعه عمل می‌شد،‌ رضایی و حقیقی به جان هم نمی‌افتادند.
رویانیان: کارت سوخت بازیکنان منشوری را شارژ نمی‌کنیم.
اعظم طالقانی: قشری‌گرایان می‌خواستند میان شوت کریم و تور دروازه فاصله ایجاد کنند.
مهاجرانی: من با اون 4تا منافق دیگر، اتاق فکر دربی هستیم.


موضوع مطلب :


دوشنبه 88 بهمن 19 :: 10:33 عصر ::  نویسنده : مطالب وبلاگ های پارسی بلاگ

 


اختلالات یادگیری کودکان


محمود نصوحی ( مرکز مشاوره فردوس مبارکه)


آیا فرزند شما با اینکه دارای هوش و رشد طبیعی است، در یادگیری برخی دروس مشکل دارد؟در خواندن مشکل دارد یا در نوشتن؟ آیا در دیکته مشکل دارد؟آیا خوب می خواند و خوب می نویسد ولی در یادگیری مفاهیم ریاضی مشکل دارد؟شما چگونه با او برخورد می کنید؟با او زیاد کارمی کنید؟آیا از او خسته شده و گاه سر او داد می زنید یا علیرغم تلاش زیادتان و نتیجه نامناسب ،پس از خستگی او را تحقیر و سرزنش می کنید؟ناتوانی او در یادگیری برخی از دروس چقدر باعث نگرانی شما گردیده و چقدر نگران آینده تحصیلی و حتی رفتاری او هستید؟آیا این موضوع بر ارتباط عاطفی شما و فرزندتان تاثیر گذار بوده ؟آیا علیرغم تلاش فراوان از ادامه تلاش مایوس شده اید و آن را یکی از نگرانیهای مهم خانواده تان می دانید؟و آیا این موضوع باعث اختلاف بین شما و همسرتان نیز شده است؟


اختلال یادگیری چیست؟


اختلال یادگیری یعنی رشد ناکافی مهارت‌های خاص تحصیلی که به علت بیماری جسمی یا عصبی نباشد. این کودکان علیرغم هوش طبیعی در یک یا چند درس مشکل یادگیری دارند و توانایی‌هایی مانند خواندن، نوشتن و یا ریاضیات به طور قابل توجهی کمتر از سطح مورد انتظار براساس سن، هوش، و آموزش کلاسی کودک می‌باشد. این کودکان علیرغم هوش خوب و یا متوسط، در دریافت اطلاعات، تجزیه و تحلیل و بروز آن مشکل دارند. اغلب شکایات والدین آن است که علیرغم اینکه کودک آنها در سایر حوزه‌های غیر از مسائل درسی خوب عمل می‌کند ولی در مورد درس و مدرسه ضعیف عمل می‌کند و در یک یا چند درس مشکل اساسی دارد.این کودکان از نظر هوشی در حد متوسط وشاید بالاتر از متوسط هستند، در یک یا چند ماده درسی مشکل دارند،نه در همه دروس، از نظر شنوایی،بینایی و مغزی سالم هستند و بین میزان پیشرفت تحصیلی و توانائی ذهنی آنها تفاوت زیادی وجود دارد.اختلال یادگیری ممکن است در خواندن،املا یا ریاضی باشد.


علائم و نشانه های اختلالات یادگیری چیست؟


مکث داشتن در خواندن(بیش از 3ثانیه)، حفظ کردن عبارات، اشتباه زیاد در حروف شبیه به هم، حذف بخشی از کلمه یا جمله در حین خواندن، بی میلی درخواندن و آئینه خوانی(رازبه جای زار) برخی از نشانه های اختلال خواندن می باشد. وجا انداختن کلمات،  اشتباه کردن در صداهای یکسان و اشکال درنقطه های حروف شبیه به هم نیز از نشانه های اختلال دیکته می باشد. کودکانی که اختلال ریاضیات دارند در استدلال و یا محاسبات ریاضی ضعیف هستند و در مهارت‌های ریاضیات که نیاز به درک مفاهیم پایه‌ای دارد، مشکل دارند. باید توجه کنیم که اختلال یادگیری معادل عقب‌ماندگی ذهنی نمی باشد.


چرا مهم است که اختلالات یادگیری را به موقع تشخیص داده و درمان کنیم؟


بر اساس برخی بررسیها  بیش از 10 درصد کودکان ابتدایی دچار اختلال یادگیری بوده و علت اصلی مردودیها بخصوص در دوره ابتدایی اختلالات یادگیری است. از آنجا که پیشرفت تحصیلی کودک تاثیر بسزایی بر اعتماد به نفس و تصویر مثبت ذهنی او از خود داردبه همین دلیل شکست تحصیلی در مدرسه یک عامل خطر مهم برای اختلالات روانپزشکی می‌باشد. درصد بسیاری از نوجوانانی که رفتارهای ضد اجتماعی دارند به طور هم زمان تشخیص یک اختلال یادگیری را نیز دارند که عامل خطر مهمی در این افراد برای گرایش به سوء مصرف مواد مخدر است. همچنین موارد دیگری مانند اختلال بیش فعالی، کم توجهی، اختلالات رفتاری مختلف و افسردگی و اضطراب همراه با اختلال یادگیری  می‌باشد.


معمولا این کودکان اسیر یک چرخه هیجانی منفی می‌شوندبه این صورت که ناتوانی تحصیلی منجر به احساس شکست و ناکامی، اعتماد به نفس ضعیف، اضطراب، افسردگی و نقص در کفایت اجتماعی می‌گردد که این موارد با توانایی کودک برای مشارکت فعال و موثر در امور مدرسه تداخل می‌کند و مشکل یادگیری باعث تشدید موارد فوق می‌گردد و وضعیت کودک بدتر و بدتر می‌شود. به دلیل تمام موارد فوق تشخیص کودکان با اختلال یادگیری، کمک بسزایی به کودک و خانواده او می‌نماید و عدم تشخیص و مداخله مناسب، تاثیرات منفی جبران‌ناپذیری بر زندگی و آینده کودک می‌گذارد روشهای سنتی از جمله تمرین و تکرار زیاد،حتی تدریس های خصوصی نتیجه چندانی نداشته، و از آنجا که بسته به نوع اختلال ممکن است جهت برخی از توانمندیها تقویت گردند،بنابراین نیازمند کمک و آموزش تخصصی می باشند و پس از تشخیص علت و نوع اختلال یادگیری می توان با استفاده از تکنیکهای علمی متناسب نسبت به درمان اقدام کرد.این کودکان نیازمند درمان تخصصی،فردی و پیوسته می باشند و در صورتی که به موقع (بخصوص در سالهای اولیه مدرسه) و درست تحت درمان قرار گیرند می توانند در مدرسه موفق گشته و در بزرگسالی نیز انسانی موفق گردند.


 




موضوع مطلب :


دوشنبه 88 بهمن 19 :: 10:33 عصر ::  نویسنده : مطالب وبلاگ های پارسی بلاگ



کودکان بیش فعال


بسیاری‌ از والدین از شیطنت‌ بسیار زیاد کودکانشان‌ شکایت‌ دارند. آنها می گویند که‌ فرزندشان‌ مرتب‌ در حال‌ حرکت‌ و فعالیت‌ است‌ و نوعی‌ حالت‌ بی‌ قراری‌ و ناآرامی‌ در او مشاهده‌ می شود. برخی‌ از آنها از فقدان‌ تمرکز حواس‌ و ضعف‌ درسی‌ کودک‌ نیز صحبت‌ می‌ کنند. آنها علت‌ این‌ فعالیت‌ بیش‌ از اندازه‌ را نمی ‌دانند و مرتب‌ فرزندشان‌ را مورد سرزنش‌ قرار می‌ دهند. حتی  بعضی  از پدر و مادرها کنترل‌ خود را از دست‌ داده  و این‌ کودکان‌ را به‌ شدت‌ کتک‌ می‌ زنند .


اختلال‌ بیش‌ فعالی‌  حالتی است که در آن کودک به نحوی مفرط و بیش از اندازه فعال و پر جنب و جوش باشد که در اغلب‌ موارد با نقص‌ توجه‌ نیز همراه‌ است، و معمولاً در دوران‌ کودکی‌ بروز می‌ کند. هرچند نشانه های رفتاری ممکن است در حدود 3سالگی مشاهده شود،تشخیص‌ این‌ اختلال‌ در سنین‌ زیر پنج‌ سال‌ قدری‌ مشکل‌ است زیرا امکان‌ دارد با رفتارهای‌ طبیعی‌ و شیطنت ‌آمیز کودکان‌ اشتباه‌ گرفته‌ شود.


ویژگیهای رفتاری: کم توجهی، فعالیت بیش از حد و اعمال بدون کنترل،علائم اصلی اختلال بیش فعالی و کم توجهی است. البته در افراد مختلف شدت و ضعف و نیز تنوع علائم یکسان نمی باشد. به همین دلیل بر اساس علائم ،اختلال یه سه نوع بیش فعال ، کم توجه و مختلط(بیش فعالی همراه با نقص توجه)تقسیم بندی می شوند. این کودکان بسیار پرتحرک و بیقرار و دائم در حال حرکتند.به اشیای اطراف دست می زنند و مرتب صحبت می کنند. آنها اضافه‌ بر ناآرامی‌ بسیار زیاد، نوعی‌ اجبار برای‌ خرابکاری‌ نیز دارند. آنان‌ ممکن است اشیا را بشکنند یا پرتاب‌ کنند. همچنین‌ کنجکاوی‌ بسیار از خود نشان‌ می‌ دهند و اسباب‌ بازی‌هاو اشیاء و وسایل‌ منزل‌ را دستکاری‌ و خراب‌ می‌ کنند. کارهای‌ خطرناک‌ را دوست‌ دارند و احساس‌ خطر نمی ‌کنند. برخی‌ از بزرگسالان‌ آنها را افرادی‌ بی ‌باک‌ و شجاع‌ تصور می ‌کنند. در حالی‌ که‌ این‌ رفتارها نشانگر این‌ واقعیت‌ است‌ که‌ احساس‌ خطر واقعی در این‌ بچه‌ ها وجود ندارد. بازی‌ های‌ خطرناک‌ ، از جمله‌ بازی‌ با کبریت‌،فندک و علاقه‌ به‌ وسایلی‌ همچون‌ کارد آشپزخانه نشانه‌ های‌ دیگری‌ از گرایش‌ها و رفتارهای‌ غیرطبیعی‌ این‌ بچه‌ هاست. این‌ کودکان‌ مکن است آچار پیچ‌ گوشتی‌ را داخل‌ پریز برق‌ ‌ کنند؛ اشیاء و وسایلی‌ را که‌ متعلق‌ به‌ خودشان‌ نیست‌ بر‌دارند.حتی ممکن است ته ‌سیگارها را بر ‌دارند و علاقه‌ به‌ کشیدن‌ آنها داشته باشند. این کودکان که نمی توانند در کلاس برای مدت زیادی آرام بنشینند ،نه تنها کودکان دیگر کلاس را ناراحت می کنند بلکه خودشان هم غالباً تکالیف درسی را بطور مناسب انجام نمی دهندو به علت شلوغی و بر هم زدن نظم کلاس ، از کلاس اخراج می شوند و نمره انضباط خوبی ندارند و اغلب اوقات توسط اولیای مدارس سرزنش می شوند.علاو بر آن به دلیل نقص توجه و نا آرامی و بیقراری در کلاس در یادگیری دروس نیز ممکن است مشکل پیدا کنند. در خانه نیز وضعیت آن ها بهتر نیست . برخی والدین با این کودکان بدرفتاری می نمایند گاه آن ها را کتک زده و یا به شدت تحقیر و سرزنش می کنند. این کودکان در تمرکز روی موضوعات اصلی مشکل دارند و ممکن است با کوچکترین نور یا صدا حواسشان پرت شود یا پس از چند دقیقه کاری را ناتمام رها کنند و کار دیگری را شروع کنند و معمولا چون کارها و فعالیت ها را نیمه تمام می گذارند از طرف والدین ،بیشتر مورد سرزنش و یا در معرض مقایسه با خواهران و برادران خود، قرار می گیرند.


عملکرد تحصیلی کودکان بیش فعال: کودکان بیش ‌فعالی‌ که‌ دچار نقص‌ توجه‌ هستند، در تحصیل‌ با مشکل‌ مواجهند. دامنهِ توجه‌ در آنها بسیار محدود است‌ و به‌ همین‌ علت‌ نمی‌ توانند تمرکز لازم‌ را حین‌ درس ‌خواندن‌ داشته‌ باشند. این‌ کودکان‌ به ‌سرعت‌ حواسشان‌ پرت‌ می ‌شود و به‌ کوچکترین‌ محرک‌ بیرونی‌ واکنش‌ نشان‌ می ‌دهند. در نتیجه‌ عملکرد تحصیلی‌ آنان‌ پایین‌ می‌ آید و در یادگیری‌ دچار مشکل‌ می شوند.


عملکرد اجتماعی کودکان بیش فعال: از لحاظ‌ اجتماعی، کودکان‌ بیش ‌فعال‌ تأثیر مثبتی‌ بر دیگران‌ نمی ‌گذارند و مرتب‌ مورد انتقاد قرار می ‌گیرند. آنها به ‌دلیل‌ دقت‌ پایین، اغلب‌ دچار اشتباه‌ می ‌شوند و انتقاد دیگران‌ را نسبت‌ به‌ خود برمی‌انگیزانند. این‌ بچه‌ها به‌ جزئیات‌ مسائل‌ توجهی‌ ندارند. حتی‌ در بازی‌ها نیز با دشواری‌ رو به ‌رو می ‌شوند و در ارتباط‌ خود با بچه ‌های‌ دیگر مشکل‌ پیدا می ‌کنند. اغلب‌ از دستورالعمل‌ها پیروی‌ نمی‌ کنند و از عهده‌ تکالیف‌ مدرسه‌ و سایر کارها و وظایف‌ برنمی‌آیند.


تاثیر برخی خوراکیها در پدیده بیش فعالی کودکان: گروهی از موادغذایی‌ حاوی رنگها ، طعم های مصنوعی و مواد نگهدارنده - از جمله‌ کاکائو، شکلات، قهوه، نسکافه، نوشابه‌های‌ رنگی‌ و تنقلات و همچنین غذاهای آماده  باعث‌ تحریک ‌پذیری‌ و فعالیت بیشتر می‌شوند.‌


درمان: توجه به علائم اختلال و عوارض زیاد ناشی از آن مانند انواع بدرفتاری و بی توجهی به کودک که در نهایت منجر به کاهش حس احترام به خود و اعتماد به نفس در وی می گردد ضروری است که این گونه کودکان و نوجوانان تحت درمان قرار گیرند .  روشهای درمانی در خصوص بیش فعالی شامل دارودرمانی ، رفتاردرمانی و آموزش و مشاوره والدین و کنترل رژیم غذایی می باشد و بسته به شدت اختلال می توان از یک روش و یا ترکیبی از روشها استفاده کرد. درمان اصلی این  اختلال ، درمان دارویی  می باشد . با مصرف دارو معمولا اولین علامتی که از بین می رود پرتحرکی کودک و آخرین علامت کمبود توجه و تمرکز است . مصرف دارو به دلیل کاهش علائم پرتحرکی و افزایش توجه و تمرکز موجب افزایش یادگیری و در نتیجه عملکرد بهتر تحصیلی ( کسب نمرات بهتر) و افزایش اعتماد به نفس در کودک و نوجوانان می گردد با توجه به عوارض این داروها ممکن است تعطیلات دارویی به صورت عدم مصرف آن در روزهای تعطیل در نظر گرفته شود. هنگامی که درمان بیش فعالی صرفاً از طریق دارویی صورت پذیرد و فرد نیز بهتر شدن حال خود را به دارو نسبت دهد، این موضوع شاید باعث این باورخواهد شد که ادامه بهبودی به استفاده  مداوم از دارو بستگی خواهد داشت و علت رفتار مطلوب وی، همان دارو خواهد بود و به جای اینکه رفتار شان را تحت تسلط و اراده خود در آورند ، نوعی انفعال در باره خود اتخاذ کرده و چاره مشکلات را به عوامل بیرونی و خارج از کنترل و اراده خویش نسبت خواهند داد. بنا بر این چنانچه همراه با دارو درمانی ، از رفتاردرمانی و آموزش و مشاوره والدین نیز استفاده گردد ، علاوه بر نتایج موثرتر،این باور نیز در فرد می تواند تقویت گردد که بسیاری از رفتارها توسط او قابل کنترل خواهد بود.




موضوع مطلب :


دوشنبه 88 بهمن 19 :: 10:33 عصر ::  نویسنده : مطالب وبلاگ های پارسی بلاگ



کودکان بیش فعال


بسیاری‌ از والدین از شیطنت‌ بسیار زیاد کودکانشان‌ شکایت‌ دارند. آنها می گویند که‌ فرزندشان‌ مرتب‌ در حال‌ حرکت‌ و فعالیت‌ است‌ و نوعی‌ حالت‌ بی‌ قراری‌ و ناآرامی‌ در او مشاهده‌ می شود. برخی‌ از آنها از فقدان‌ تمرکز حواس‌ و ضعف‌ درسی‌ کودک‌ نیز صحبت‌ می‌ کنند. آنها علت‌ این‌ فعالیت‌ بیش‌ از اندازه‌ را نمی ‌دانند و مرتب‌ فرزندشان‌ را مورد سرزنش‌ قرار می‌ دهند. حتی  بعضی  از پدر و مادرها کنترل‌ خود را از دست‌ داده  و این‌ کودکان‌ را به‌ شدت‌ کتک‌ می‌ زنند .


اختلال‌ بیش‌ فعالی‌  حالتی است که در آن کودک به نحوی مفرط و بیش از اندازه فعال و پر جنب و جوش باشد که در اغلب‌ موارد با نقص‌ توجه‌ نیز همراه‌ است، و معمولاً در دوران‌ کودکی‌ بروز می‌ کند. هرچند نشانه های رفتاری ممکن است در حدود 3سالگی مشاهده شود،تشخیص‌ این‌ اختلال‌ در سنین‌ زیر پنج‌ سال‌ قدری‌ مشکل‌ است زیرا امکان‌ دارد با رفتارهای‌ طبیعی‌ و شیطنت ‌آمیز کودکان‌ اشتباه‌ گرفته‌ شود.


ویژگیهای رفتاری: کم توجهی، فعالیت بیش از حد و اعمال بدون کنترل،علائم اصلی اختلال بیش فعالی و کم توجهی است. البته در افراد مختلف شدت و ضعف و نیز تنوع علائم یکسان نمی باشد. به همین دلیل بر اساس علائم ،اختلال یه سه نوع بیش فعال ، کم توجه و مختلط(بیش فعالی همراه با نقص توجه)تقسیم بندی می شوند. این کودکان بسیار پرتحرک و بیقرار و دائم در حال حرکتند.به اشیای اطراف دست می زنند و مرتب صحبت می کنند. آنها اضافه‌ بر ناآرامی‌ بسیار زیاد، نوعی‌ اجبار برای‌ خرابکاری‌ نیز دارند. آنان‌ ممکن است اشیا را بشکنند یا پرتاب‌ کنند. همچنین‌ کنجکاوی‌ بسیار از خود نشان‌ می‌ دهند و اسباب‌ بازی‌هاو اشیاء و وسایل‌ منزل‌ را دستکاری‌ و خراب‌ می‌ کنند. کارهای‌ خطرناک‌ را دوست‌ دارند و احساس‌ خطر نمی ‌کنند. برخی‌ از بزرگسالان‌ آنها را افرادی‌ بی ‌باک‌ و شجاع‌ تصور می ‌کنند. در حالی‌ که‌ این‌ رفتارها نشانگر این‌ واقعیت‌ است‌ که‌ احساس‌ خطر واقعی در این‌ بچه‌ ها وجود ندارد. بازی‌ های‌ خطرناک‌ ، از جمله‌ بازی‌ با کبریت‌،فندک و علاقه‌ به‌ وسایلی‌ همچون‌ کارد آشپزخانه نشانه‌ های‌ دیگری‌ از گرایش‌ها و رفتارهای‌ غیرطبیعی‌ این‌ بچه‌ هاست. این‌ کودکان‌ مکن است آچار پیچ‌ گوشتی‌ را داخل‌ پریز برق‌ ‌ کنند؛ اشیاء و وسایلی‌ را که‌ متعلق‌ به‌ خودشان‌ نیست‌ بر‌دارند.حتی ممکن است ته ‌سیگارها را بر ‌دارند و علاقه‌ به‌ کشیدن‌ آنها داشته باشند. این کودکان که نمی توانند در کلاس برای مدت زیادی آرام بنشینند ،نه تنها کودکان دیگر کلاس را ناراحت می کنند بلکه خودشان هم غالباً تکالیف درسی را بطور مناسب انجام نمی دهندو به علت شلوغی و بر هم زدن نظم کلاس ، از کلاس اخراج می شوند و نمره انضباط خوبی ندارند و اغلب اوقات توسط اولیای مدارس سرزنش می شوند.علاو بر آن به دلیل نقص توجه و نا آرامی و بیقراری در کلاس در یادگیری دروس نیز ممکن است مشکل پیدا کنند. در خانه نیز وضعیت آن ها بهتر نیست . برخی والدین با این کودکان بدرفتاری می نمایند گاه آن ها را کتک زده و یا به شدت تحقیر و سرزنش می کنند. این کودکان در تمرکز روی موضوعات اصلی مشکل دارند و ممکن است با کوچکترین نور یا صدا حواسشان پرت شود یا پس از چند دقیقه کاری را ناتمام رها کنند و کار دیگری را شروع کنند و معمولا چون کارها و فعالیت ها را نیمه تمام می گذارند از طرف والدین ،بیشتر مورد سرزنش و یا در معرض مقایسه با خواهران و برادران خود، قرار می گیرند.


عملکرد تحصیلی کودکان بیش فعال: کودکان بیش ‌فعالی‌ که‌ دچار نقص‌ توجه‌ هستند، در تحصیل‌ با مشکل‌ مواجهند. دامنهِ توجه‌ در آنها بسیار محدود است‌ و به‌ همین‌ علت‌ نمی‌ توانند تمرکز لازم‌ را حین‌ درس ‌خواندن‌ داشته‌ باشند. این‌ کودکان‌ به ‌سرعت‌ حواسشان‌ پرت‌ می ‌شود و به‌ کوچکترین‌ محرک‌ بیرونی‌ واکنش‌ نشان‌ می ‌دهند. در نتیجه‌ عملکرد تحصیلی‌ آنان‌ پایین‌ می‌ آید و در یادگیری‌ دچار مشکل‌ می شوند.


عملکرد اجتماعی کودکان بیش فعال: از لحاظ‌ اجتماعی، کودکان‌ بیش ‌فعال‌ تأثیر مثبتی‌ بر دیگران‌ نمی ‌گذارند و مرتب‌ مورد انتقاد قرار می ‌گیرند. آنها به ‌دلیل‌ دقت‌ پایین، اغلب‌ دچار اشتباه‌ می ‌شوند و انتقاد دیگران‌ را نسبت‌ به‌ خود برمی‌انگیزانند. این‌ بچه‌ها به‌ جزئیات‌ مسائل‌ توجهی‌ ندارند. حتی‌ در بازی‌ها نیز با دشواری‌ رو به ‌رو می ‌شوند و در ارتباط‌ خود با بچه ‌های‌ دیگر مشکل‌ پیدا می ‌کنند. اغلب‌ از دستورالعمل‌ها پیروی‌ نمی‌ کنند و از عهده‌ تکالیف‌ مدرسه‌ و سایر کارها و وظایف‌ برنمی‌آیند.


تاثیر برخی خوراکیها در پدیده بیش فعالی کودکان: گروهی از موادغذایی‌ حاوی رنگها ، طعم های مصنوعی و مواد نگهدارنده - از جمله‌ کاکائو، شکلات، قهوه، نسکافه، نوشابه‌های‌ رنگی‌ و تنقلات و همچنین غذاهای آماده  باعث‌ تحریک ‌پذیری‌ و فعالیت بیشتر می‌شوند.‌


درمان: توجه به علائم اختلال و عوارض زیاد ناشی از آن مانند انواع بدرفتاری و بی توجهی به کودک که در نهایت منجر به کاهش حس احترام به خود و اعتماد به نفس در وی می گردد ضروری است که این گونه کودکان و نوجوانان تحت درمان قرار گیرند .  روشهای درمانی در خصوص بیش فعالی شامل دارودرمانی ، رفتاردرمانی و آموزش و مشاوره والدین و کنترل رژیم غذایی می باشد و بسته به شدت اختلال می توان از یک روش و یا ترکیبی از روشها استفاده کرد. درمان اصلی این  اختلال ، درمان دارویی  می باشد . با مصرف دارو معمولا اولین علامتی که از بین می رود پرتحرکی کودک و آخرین علامت کمبود توجه و تمرکز است . مصرف دارو به دلیل کاهش علائم پرتحرکی و افزایش توجه و تمرکز موجب افزایش یادگیری و در نتیجه عملکرد بهتر تحصیلی ( کسب نمرات بهتر) و افزایش اعتماد به نفس در کودک و نوجوانان می گردد با توجه به عوارض این داروها ممکن است تعطیلات دارویی به صورت عدم مصرف آن در روزهای تعطیل در نظر گرفته شود. هنگامی که درمان بیش فعالی صرفاً از طریق دارویی صورت پذیرد و فرد نیز بهتر شدن حال خود را به دارو نسبت دهد، این موضوع شاید باعث این باورخواهد شد که ادامه بهبودی به استفاده  مداوم از دارو بستگی خواهد داشت و علت رفتار مطلوب وی، همان دارو خواهد بود و به جای اینکه رفتار شان را تحت تسلط و اراده خود در آورند ، نوعی انفعال در باره خود اتخاذ کرده و چاره مشکلات را به عوامل بیرونی و خارج از کنترل و اراده خویش نسبت خواهند داد. بنا بر این چنانچه همراه با دارو درمانی ، از رفتاردرمانی و آموزش و مشاوره والدین نیز استفاده گردد ، علاوه بر نتایج موثرتر،این باور نیز در فرد می تواند تقویت گردد که بسیاری از رفتارها توسط او قابل کنترل خواهد بود.




موضوع مطلب :


دوشنبه 88 بهمن 19 :: 10:33 عصر ::  نویسنده : مطالب وبلاگ های پارسی بلاگ

 


اختلالات یادگیری کودکان


محمود نصوحی


آیا فرزند شما با اینکه دارای هوش و رشد طبیعی است، در یادگیری برخی دروس مشکل دارد؟در خواندن مشکل دارد یا در نوشتن؟ آیا در دیکته مشکل دارد؟آیا خوب می خواند و خوب می نویسد ولی در یادگیری مفاهیم ریاضی مشکل دارد؟شما چگونه با او برخورد می کنید؟با او زیاد کارمی کنید؟آیا از او خسته شده و گاه سر او داد می زنید یا علیرغم تلاش زیادتان و نتیجه نامناسب ،پس از خستگی او را تحقیر و سرزنش می کنید؟ناتوانی او در یادگیری برخی از دروس چقدر باعث نگرانی شما گردیده و چقدر نگران آینده تحصیلی و حتی رفتاری او هستید؟آیا این موضوع بر ارتباط عاطفی شما و فرزندتان تاثیر گذار بوده ؟آیا علیرغم تلاش فراوان از ادامه تلاش مایوس شده اید و آن را یکی از نگرانیهای مهم خانواده تان می دانید؟و آیا این موضوع حتی باعث اختلاف بین شما و همسرتان نیز شده است؟


اختلال یادگیری چیست؟


اختلال یادگیری یعنی رشد ناکافی مهارت‌های خاص تحصیلی که به علت بیماری جسمی یا عصبی نباشد. این کودکان علیرغم هوش طبیعی در یک یا چند درس مشکل یادگیری دارند و توانایی‌هایی مانند خواندن، نوشتن و یا ریاضیات به طور قابل توجهی کمتر از سطح مورد انتظار براساس سن، هوش، و آموزش کلاسی کودک می‌باشد. این کودکان علیرغم هوش خوب و یا متوسط، در دریافت اطلاعات، تجزیه و تحلیل و بروز آن مشکل دارند. اغلب شکایات والدین آن است که علیرغم اینکه کودک آنها در سایر حوزه‌های غیر از مسائل درسی خوب عمل می‌کند ولی در مورد درس و مدرسه ضعیف عمل می‌کند و در یک یا چند درس مشکل اساسی دارد.این کودکان از نظر هوشی در حد متوسط وشاید بالاتر از متوسط هستند، در یک یا چند ماده درسی مشکل دارند،نه در همه دروس، از نظر شنوایی،بینایی و مغزی سالم هستند و بین میزان پیشرفت تحصیلی و توانائی ذهنی آنها تفاوت زیادی وجود دارد.اختلال یادگیری ممکن است در خواندن،املا یا ریاضی باشد.


علائم و نشانه های اختلالات یادگیری چیست؟


مکث داشتن در خواندن(بیش از 3ثانیه)، حفظ کردن عبارات، اشتباه زیاد در حروف شبیه به هم، حذف بخشی از کلمه یا جمله در حین خواندن، بی میلی درخواندن و آئینه خوانی(رازبه جای زار) برخی از             نشانه های اختلال خواندن می باشد. وجا انداختن کلمات،  اشتباه کردن در صداهای یکسان و اشکال درنقطه های حروف شبیه به هم نیز از نشانه های اختلال دیکته می باشد. کودکانی که اختلال ریاضیات دارند در استدلال و یا محاسبات ریاضی ضعیف هستند و در مهارت‌های ریاضیات که نیاز به درک مفاهیم پایه‌ای دارد، مشکل دارند. باید توجه کنیم که اختلال یادگیری معادل عقب‌ماندگی ذهنی نمی باشد.


چرا مهم است اختلالات یادگیری را به موقع تشخیص داده و درمان کنیم؟


بر اساس بررسیها  درصد بالایی ازکودکان ابتدایی (پسران بیشتر از دختران)دچار اختلال یادگیری بوده و علت اصلی مردودیها بخصوص در دوره ابتدایی اختلالات یادگیری است. از آنجا که پیشرفت تحصیلی کودک تاثیر بسزایی بر اعتماد به نفس و تصویر مثبت ذهنی او از خود دارد،به همین دلیل شکست تحصیلی در مدرسه یک عامل خطر مهم برای سایر اختلالات رفتاری می‌باشد. درصد بسیاری از نوجوانانی که رفتارهای ضد اجتماعی دارند به طور هم زمان تشخیص یک اختلال یادگیری را نیز دارند که عامل خطر مهمی در این افراد برای گرایش به سوء مصرف مواد مخدر است. همچنین موارد دیگری مانند اختلال بیش فعالی، کم توجهی، اختلالات رفتاری مختلف و افسردگی و اضطراب همراه با اختلال یادگیری  می‌باشد.


معمولا این کودکان اسیر یک چرخه هیجانی منفی می‌شوندبه این صورت که ناتوانی تحصیلی منجر به احساس شکست و ناکامی، اعتماد به نفس پایین، اضطراب، افسردگی و نقص در روابط اجتماعی می‌گردد که این موارد با توانایی کودک برای مشارکت فعال و موثر در امور مدرسه تداخل می‌کند و مشکل یادگیری باعث تشدید موارد فوق گردیده و وضعیت کودک بدتر و بدتر می‌شود. به دلیل تمام موارد فوق تشخیص کودکان با اختلال یادگیری، کمک بسزایی به کودک و خانواده او می‌نماید و عدم تشخیص و مداخله مناسب، تاثیرات منفی جبران‌ناپذیری بر زندگی و آینده کودک می‌گذارد.ازآنجا که روشهای سنتی از جمله تمرین و تکرار زیاد،حتی تدریس های خصوصی نتیجه چندانی ندارد،بسته به نوع اختلال لازم است این کودکان پس از ارزیابی وتشخیص علت و نوع اختلال یادگیری جهت برخی از توانمندیها تقویت گردند. بنابراین می توان با استفاده از تکنیکهای علمی متناسب نسبت به درمان این کودکان اقدام کرد.این کودکان نیازمند آموزش


 تخصصی،انفرادی و پیوسته می باشند و در صورتی که به موقع و درست (بخصوص در سالهای اولیه مدرسه) تحت درمان قرار گیرند ،می توانند در مدرسه موفق گشته و در بزرگسالی نیز فردی موفق گردند.


با توجه به این که اختلال یادگیری معادل عقب ماندگی ذهنی نیست و این کودکان دارای هوش در حد متوسط و حتی شاید بالاتراز متوسط هستند و از نظر بینایی و  شنو ایی سالم هستند و می توانند در حد توان ذهنی خود پیشرفت داشته و افراد موفقی باشند و از طرفی نصیحت و اندرز،سرزنش و ایراد گرفتن،تکالیف اضافی ،نوشتن دیکته های مکرر در منزل و... نتایج چندانی نخواهد داشت،بنابر این می توان با ارزیابی و تشخیص درست نوع و علت اختلال یادگیری و ارائه تمرین ها و تکالیف مناسب ،که بعضاً جنبه بازی و سرگرمی برای کودک دارد ،نسبت به درمان اختلال اقدام کرد.


اختلال خواندن:کودکان دارای این اختلال به دلیل اینکه سایر دروس ازجمله علوم،ریاضی و دینی را نمی توانند خوب بخوانند،بنابراین در یادگیری آن دروس نیز مشکل درسی پیدا می کنند و با توجه به این که این مشکل قابل حل می باشد چنانچه مشکل خواندن درمان شود باعث موفقیت و پیشرفت درسی و رفتاری گردد.  اختلال در خواندن عمدتاً می تواند به دلیل اشکالات تلفظی (از جمله اشکال در تلفظ برخی صداها و حروف،جابجایی برخی صداها،اشکال در ترکیب صداها و...)- اشکالات مربوط به تشخیص دیداری (اشکال در حروفی که ظاهر مشابه دارند-کلماتی که ظاهر مشابه دارند-افزودن برخی از صداها به کلمه- خواندن طوطی وار- تغییر توالی حروف گم کردن کلمات و سطرها و...) و اشکالات مربوط به تشخیص شنیداری باشد.


اختلال املا: اختلال املا که به دلیل داشتن نمره روزانه از موضوعات مورد توجه خانواده هامی باشد و حساسیت بالایی نیز نشان می دهند،عمدتاً می تواند ناشی از اشکالات مربوط به حافظه دیداری (غلطهایی مانند: ازیت-مصواک-سابون- مقسود و....) - اشکالات مربوط به حافظه شنیداری( گفتن به جای گفتند-آمدن به جا آمدند-صبانه به جا صبحانه- توت به جا توپ و...) و اشکالات آموزشی(غلطهایی مانند: رختخاب-شنونده گان-آمدنه مادر- کتابه او، می گوفت و.....) باشد.


درمان اختلالات یادگیری: انتخاب تکنیک درمانی پس ارزیابی و تشخیص نوع اختلال می باشد و روشهای درمان با توجه به نوع اختلال متفاوت می باشد برخی از محققین معتقدند اگر سیستم عصبی در طول مراحل زندگی رشد طبیعی خود را نگذرانده باشد،کودک دچار اختلال یادگیری خواهد شد و برای درمان باید نقیصه های قبلی را جبران کرد و بر همین اساس تمرینهایی را انتخاب و اجرا می کنند. از جمله این تمرین ها خزیدن- الگوی خوابیدن- راه رفتن- تمرین شنوایی-تمرین بینایی جهت یابی- هماهنگی عمومی بدن و.... می باشد.همچنین جهت درمان اختلالات یادگیری از تکنیکها و تمرینهایی جهت تقویت حافظه دیداری ،تقویت حافظه شنیداری،افزایش دقت و ... استفاده می شود. روش چند حسی فرنالد روشی است که در آن توازن و تعادلی برای استفاده از حس بینایی،حس شنوایی و حس لامسه مورد نظر می باشد و از سایر روشهای چند حسی کاملتر و مشخص تر است و خانواده ها نیز می توانند آن را به خوبی مطابق با برنامه درمانگر جهت درمان استفاده نمایند. کاربرد این روش،برای درمان اختلال املا  می تواند نتایج رضایت بخشی به همراه داشته باشد. برای کودکان دارای اختلال یادگیری که دارای اختلال بیش فعالی نیز می باشند،استفاده همزمان از درمان دارویی زیر نظر پزشک نیز توصیه می گردد.


 




موضوع مطلب :


دوشنبه 88 بهمن 19 :: 10:33 عصر ::  نویسنده : مطالب وبلاگ های پارسی بلاگ

کودکان بهانه گیر


محمود نصوحی(مرکز مشاوره فردوس مبارکه)




آیا با کودکانی برخورد کرده اید که با سرسختی و لجاجت به خواسته هایشان می رسند؟کودکانی که در منزل، مهمانیها و سایر موقعیتها مرتب نق می زنند و هرچه را ببینند می خواهند؟ آیا تاکنون پسر بچه‌ای را دیده اید که وسط یک فروشگاه شلوغ و یا خیابان  برای رسیدن به خواسته ای  گریه و داد و بیداد می کند؟  کودکانی که علاوه بر پدر و مادر،دیگران را نیز کلافه می کنند؟کودکانی که به دلیل بد قلقی حتی باعث می شوند گاهی والدین شان به دلیل سرزنش و یا نگاه های سنگین دیگران از رفتن به برخی مهمانیها یا مجالس صرفنظر کنند؟ اگر کودک شما نیز چنین است ،این موضوع چقدر باعث نگرانی و خستگی شما شده است؟ چقدر همسرتان را مقصر  می دانید؟چقدر باعث بروز اختلاف بین شما و همسرتان شده است؟


کودکان بهانه گیر: کودکان بهانه گیر کودکانی هستند که همیشه می خواهند به خواسته هایشان برسند.یاد گرفته اند که با گریه کردن،نق زدن ، جیغ زدن و با اصرار زیاد در هر موقعیتی به خواسته هایشان (خوراکی،اسباب بازی،لباس،پارک رفتن و هرچیز دیگری که اراده کنند) برسند.گاهی والدین آنها را با صفاتی همچون عصبی،لجباز و پرخاشگر،زورگو،یک دنده و... توصیف می کنند.و احساس می کنند در برابر آنها کاملاً ناتوان هستند و شاید با رفتارهای منفی ، کتک کاری،داد زدن و....بخواهند با او مقابله کنند.ولی این رفتارهای منفی روز به روز وضعیت را بدتر و نگران کننده تر می کند.


 چگونگی شکل گیری رفتارهای منفی و نامطلوب درکودکان:


همیشه این سوال مطرح می شود که چرا برخی از کودکان اینگونه بهانه گیر و سخت می شوند؟نمونه فرضی زیر می تواند در درک موضوع کمک بیشتری کند. امیرکودک دو  ساله شروع به گریه می کند و سرش را به زمین می کوبد،مادر بلافاصله آن را بغل می کند.امیر در یک موقعیت دیگر گریه می کند و چیزی می خواهد و مادر که در حال تماشای سریال مورد علاقه خود می باشد ،برای آرام کردن امیر به او شکلات می دهد.روزی دیگر همراه پدر و مادر که به بازار رفته اند، او  با دیدن اسباب بازی شروع به گریه کردن و بهانه گیری می کند و پدر و مادر هم برای ساکت کردن او اسباب بازی مورد علاقه اش  را تهیه می کنند و این رفتارها و رفتارهای مشابه در موقعیتهای مختلف تکرار می شود.


امیر در برابر رفتارهای منفی خود (گریه کردن- سر به زمین زدن- بهانه گیری کردن و....) در موقعیتهای مختلف پاداش دریافت می کند. آیا اگر شما کاری را انجام دادید و در برابر آن پاداش دریافت کردید آن را تکرار نمی کنید؟ آیا اگر کاری انجام دادید و مزدی دریافت نکردید باز هم آن کار را انجام می دهید؟ به نظر شما تا زمانی که امیر در برابر رفتارش ، پاداش و مزد دریافت کند نباید رفتارش را تکرار کند؟ آیا همیشه مزد رفتار امیر بغل کردن،اسباب بازی و شکلات است؟ آیا وقتی او به سن دبستان می رسد نیز همین خواسته ها را دارد؟ آیا وقتی به سن نوجوانی و جوانی رسید نیز رفتار منفی او فقط گریه کردن و بهانه گیری برای به دست آوردن شکلات و اسباب بازی است؟آیا اکنون بهتر می توان نسبت به اصلاح رفتارهای منفی و نامطلوب او اقدام کرد یا در سنین نوجوانی و جوانی؟به نظر شما برای کاهش رفتارها نامطلوب  او چه باید کرد؟ به نظر شما برای پیشگیری از شکل گیری چنین رفتارهای نامطلوب چه باید کرد؟




موضوع مطلب :


یکشنبه 88 بهمن 18 :: 2:36 عصر ::  نویسنده : مطالب وبلاگ های پارسی بلاگ

در آسمان خیال بالهایم را می گشایم


هر چه از زمین و آدمهایش دورتر می شوم سبک و سبکتر میشوم.


می خواهم دلم را هم باخودم ببرم نمی خواهم پیش این مردم خاکی بماند.


هر چه از زمین دورتر می شوم گرمای وجود خورشید را بیشتر


حس میکنم و تنم داغتر می شود.می خواهم آنقدر پواز کنم تا به خورشید برسم


کاش ابرها سد راهم نشوند من طاقت سنگینی ابرها را ندارم


هنوز خیلی مانده بخورشید برسم می خواهم آنقدر


. به او نزدیک شوم تا از گرمای وجودش بسوزم


من عاشق سوختنم.


                                        شیفته




موضوع مطلب :


 محمد علی ابطحی

این عکس جهت مظلوم نمایی و یا اظهار همدردی منتشر نشده است . تصویر مونتاژی هم نیست. البته مربوط  به دستگیری خرداد ماه محمد علی ابطحی هم نیست. دو سال قبل است و یک شکار لحظه تصادفی . شاید هم یک آرزوی عکاسی که دوست داشت این صحنه را در خرداد 88 شکار کند . آنهم موقع دستگیری !!! البته نه در خانه تیمی که می گویند این آقا و سردمداران پشت پرده آشوب ها در آن بوده اند. به هر حال این عکس منتشر شد جهت بازسازی صحنه دستگیری محمد علی ابطحی . برداشت آزاد . سو استفاده ممنوع . فحش هم ندهید ممنون . توبه هم نمی کنم ، شرم هم ایضا‌!



 




موضوع مطلب :


<   <<   11   12   13   14   15   >>   >   
آرشیو وبلاگ های پارسی بلاگ
درباره وبلاگ

نویسندگان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز



فروش بک لینک