سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
جمعه 88 بهمن 16 :: 12:58 عصر ::  نویسنده : مطالب وبلاگ های پارسی بلاگ

کری ناگهانی حالتی است که فردیکه شنوائیش طبیعی است بطور ناگهانی قسمتی یا تمام شنوائی یک یا هر دو گوشش را از دست میدهد.از هر 5000 نفر در طی یک سال یک نفر به این مشکل دچار میشود.این کاهش شنوایی معمولا یک طرفه است و ممکن است با وزوز گوش یا سرگیجه موقتی همراه باشد که سرگیجه در عرض یک هفته برطرف میشود.معمولا فرد بعد از بلند شدن از خواب متوجه سنگینی گوشش میشود . در مواردی نیز ممکن است بیمار بدلیل وزوز گوش از خواب بیدار شود.
سیر کاهش شنوایی سریع است به طوریکه معمولا در عرض چند روز یا چند ساعت و یا بطور انی به میزان زیادی از شنوائی فرد کاسته میشود.هر چند دلایل مختلفی را برای پیدایش کری ناگهانی ذکر میکنند اما در اکثر موارد دلیل خاصی برای ان پیدا نمیشود.
شنوایی یک سوم از مبتلایان به تدریج به حد نرمال برمیگردد.کاهش شنوائی در حدود نیمی از مبتلایان به تدریج بهتر میشود اما به حد قبلی بر نمیگردد.ومتاسفانه در یک چهارم افراد کاهش شنوائی هیچ بهبودی نخواهد داشت .اگر شروع کاهش شنوایی با سرگیجه شدید همراه نباشد و میزان کاهش شنوایی کامل نباشد احتمال بهبودی بیشتر است .هر چقدر زمان شروع علایم تا شروع بهبودی طولانی تر باشد احتمال بهبودی کمتر میشود.همانطور که سیر شروع بیماری سریع است سیر بهبود ان نیز سریع است یه طوریکه وقتی که بهبودی شروع میشود در عرض چند روز بهبودی کامل میشود. مبتلایان به کاهش شنوایی بلافاصله بعد از تشخیص باید تحت درمان دارویی قرار گیرند.برای برطرف کردن این مشکل درمان جراحی و جود نداردv




موضوع مطلب :


جمعه 88 بهمن 16 :: 12:58 عصر ::  نویسنده : مطالب وبلاگ های پارسی بلاگ

از ویکی‌پدیا، دانشنامه? آزاد



پرش به: ناوبری, جستجو




تخصص ویژه فیزیک بهداشت موضوعات محافظت از پرتو است

فیزیک بهداشت (به انگلیسی: Health Physics) و یا بهداشت پرتوی شاخه ای از فیزیک پزشکی است که با حفاظت افراد و جوامع در برابر آثار زیانبار پرتوهای یونیزان و غیر یونیزان سر و کار دارد.


متخصص در این زمینه مسئول جوانب حفاظتی-بهداشتی در طراحی فرایند ها, تجهیزات, و آزمایشگاه هایی که از منابع پرتوی و ضایعات هسته ای استفاده می کنند می باشد بطوریکه تابش پرتو وارده به افراد و پرسنل کمینه گشته و همواره در حد قابل قبول باشد. وی نیز بایستی در هر حال این محیط ها را زیر سنجش (surveillance) داشته باشد تا از وضعیت فوق در تمام حالات اطمینان خاطر داشته باشد. اگر این شرایط بنا به هر دلیلی اغماض گردند, وی بایستی ارزیابی و توصیه های لازم را برای رفع هر چه سریع تر سانحه را بنماید.


جوانب علمی و مهندسی فیزیک بهداشت عموماً با این فعالیتها سر و کار دارند:



  • سنجش فیزیکی پرتو ها و مواد پرتوزای متفاوت.
  • برقراری روابط کمی بین تابش پرتو (Radiation exposure) و خسارات زیستی (biological damage).
  • پخش و حرکت رادیواکتیویته در محیط زسیت.
  • طراحی و محاسبات جوانب حفاظتی (shielding) تجهیزات, فرایند ها, و محیط های مناسب رادیولوژیکی.



موضوع مطلب :


جمعه 88 بهمن 16 :: 12:55 عصر ::  نویسنده : مطالب وبلاگ های پارسی بلاگ

امروز باز عاشق شدم و باز دلم شکست و این رسم تکراری عاشقی و شکست برایم تکرار شد


اینقدر تکرار شده است که نمی‏توانم بگویم چندمی‏است، اما هر بار می گویم این آخری است ولی‏ می‏دانم که آخری نیست!


من حتی به گلدانی که در خانه‏ی مان هست عاشق می شوم و وقتی به یک یا چند روز نرسیدن پژمرده‏ می‏شود دلم می شکند!


آیا این را خداوند در تقدیر من قرار داده است یا من خود این چنین خواسته ام!‏ که دل آینه باشد، هر که بیاید آن را نشان بدهد!


و دلم از اینهمه آینه بودن خسته نشده


برایم عجیب است!


همه می‏گویند تو با این همه سال عمری که کرده‏ای چه طور هنوز عاشقی و من مانده‏ام که کو عشق؟


نیست در شهر نگاری که دل ما ببرد! 


حسرت


ولی چه کسی باور می کند!


و دوباره امروز دل عاشقم شکست!‏ دلم به لبخند دوستم عاشق شده بود و امروز وقتی نخندید دلم شکست!


ای دل، چه زمانی عاشق بودن را رها می کنی؟


می‏گوید هیچ وقت!


این دل را چه کنم؟




موضوع مطلب :


جمعه 88 بهمن 16 :: 12:55 عصر ::  نویسنده : مطالب وبلاگ های پارسی بلاگ

دیشب با داداشم دعوام شد


شاید یه دعوا بود، مثل همیشه، من کم از این دعواها ندیدم، اما نه از داداش! دلم نشکست ولی خیلی ناراحت شدم، چون فکر نمی‏کردم داداشم این تصور رو در مورد من داشته باشه!


با اینکه می گفت خیلی بهت اعتماد دارم، گفت نمی‏خوام در اینترنت با هیچ جنس مخالفی چت کنی، می‏ترسید که گول بخورم، اغفال بشم، دلم بره!


اصلا فکرش رو هم یکی که ادعای فرزند زمان بودن رو داره، داداشش بهش اینطوری بگه و این تصور رو ازش داشته باشه!


فکر می‏کنم این مشکل خیلی از جوونهای ماست، خانواده‏ها به دختراشون اعتماد ندارن و این بزرگترین آسیب رو به دخترها می‏زنه و حس اعتماد به نفس رو ازشون می گیره.


وقتی ازش دلیل خواستم گفت تو ساد‏ه‏ای!


اما وقتی مخالفت کردم، اصلا دلیلم رو نخواست بشنوه، انتظار داشت همین که گفت، قبول کنم، اما من نمی‏تونستم، چیزی رو که اصلا قبول ندارم قبول کنم!


 



 


قهر نکرد اما دلخور شد، گفت دیگه هیچی بهت نمی‏گم! این میشه برخورد استدلالی؟ شاید من نباید خیلی انتظار برخورد استدلالی رو داشته باشم، شاید هم هنوز جامعه بستر و زمینه‏ی این برخوردها رو نداره، خب چی می‏شد اگه می‏گفت آبجی دلایلت رو بگو و هر کدوم که غیرمنطقی بود رو مشخص می‏کرد و می‏گفت که به چه دلیل این حرفها رو می‏زنه، من که آبجی بی‏منطقی نیستم، همیشه می‏گفت منطقت رو دوست دارم. شاید هم نگفته بود، من فکر می‏کردم که دوست داره!


آخرش هم گفت، اگه من رو قبول داشتی حرفم رو گوش می‏دادی! یعنی سنگین‏تر از این حرف رو تا حالا ازش نشنیده بودم، سنگین و سخت و من این رو تاوان راهی می‏دونم که براش از خدا کمک خواستم، شاید خیلی تاوان‏های سنگین‏تری از این که دادم رو باید بپردازم اما با دلشکستگی حاضرم قبول کنم و از خدا می‏خوام که بهم قوت بده و اینکه یه مقدار به داداش‏ها توان شنیدن حرف مخالف!


هیچوقت برای وقت تلف کنی چت نکردم، خیلی از بیکارها می گن که برای چی اومدی چت، تو که نه شماره تلفن می‏دی، نه از خودت می‏گی، نه جملات عاطفی استفاده می‏کنی! برای اون‏ها اینترنت شده جایی برای وقت تلف کردن، در حالیکه به نظرم در دیگر کشورها اینطور نباشه، مگه تحلیل‏های اونها رو در زمان انتخابات از فضای ایران نشنیدین؟


حالا من که درد رو شناختم، بیکار بمونم و به حرف داداشم، دیگه با هیشکی چت نکنم، مگه من چی می‏گم که حالا چت نکنم و نگم؟


 داداشم می‏گفت مشکل ما مذهبی‏ها اینه که قدرت و حوصله‏ی صحبت با مخالف هامون رو نداریم و حالا نمی‏دونه که ...


خدایا فکر نمی‏کنم اینقدر بچه باشم که در اینترنت مورد سوء استفاده‏ی عاطفی قرار بگیرم و از مسیری که انتخاب کردم منحرف بشم، چون همیشه تو رو مدنظر داشتم و دارم و هیچوقت فراموشت نکردم.


الهی، دل داداشم رو آگاه کن


دلم تنگه براش




موضوع مطلب :


جمعه 88 بهمن 16 :: 12:55 عصر ::  نویسنده : مطالب وبلاگ های پارسی بلاگ

امروز، باید یک روز متفاوت می بود، که نبود!


یادم بود که ده سال قبل برای امروز برنامه ریخته بودم، من مدرک تحصیلی دانشگاهم را گرفته ام، در شغلی که مورد علاقه ام است مشغول به کارم و از مرحله‏ی ابتدایی درآمده ام و پیشرفته شدم، رئیس هستم، رئیس یک مجتمع هشت طبقه، که در آن تمام افرادی که صاحب استعداد هستند، از دوست و آشنا و غریبه مشغول به کار هستند. و از جهت خانوادگی استقلال دارم!‏ زندگی مستقل با همسر و فرزندانم!


و اکنون ده سال از آن رویای شیرین می گذرد و من به هیچ کدام نرسیده ام!


 


چه کسی مقصر است؟


البته در مورد تحصیل مدرکم را گرفتم و یک مرحله هم جلوتر رفته ام، اما بقیه چی؟


کاری که می خواستم به انواع مختلف به من پیشنهاد شد اما در مسیر علمی ای که انتخاب کرده بودم، دیگر آن شغل مورد علاقه ام نبود!‏ این شد که به آن کار مشغول نشدم و کاری که مدنظر دارم هنوز مقدماتش را طی نکرده ام‏‏ شاید خیلی بلندپرواز بودم چون باید حداقل بیست سال در آن شغل کار می کردم که به آن جا برسم!‏ یعنی ده سال دیگر حتما به شغل مورد نظرم خواهم رسید شغلی که در 18 سالگی خام بود و اکنون مقداری پخته شده است.


از جهت خانوادگی هم که گفتن ندارد! دست خداست نه دست ما!


و من دلم گرفته!‏


امروز شهادت شهید علم الهدی بود، روحی من، همیشه در روز تولدم یادش بودم اما امروز نه!


امروز حتی یادخودم هم نبودم حتی یاد هیچکس!!!




موضوع مطلب :


جمعه 88 بهمن 16 :: 12:55 عصر ::  نویسنده : مطالب وبلاگ های پارسی بلاگ


ماه محرم و مخصوصا دهه‏ی اول وقتی با یلدا یکی می شود، چیزی نمی‏توان گفت، تنها دلمان می رود کربلا، پیش آن شبی که حسین علیه السلام فرصت خواستند تا قرآن بخوانند و حضرت عباس علیه السلام کل خیمه‏ها را دور می زدند، همان شبی که امام چراغ‏ها را خاموش کردند که یا بمانید یا بروید!‏ مختارید!



یلدای ما ایرانی ها نماد زندگی است، نماد اینکه شب با همه ی سیاهی اش می رود و روشنی همه جا مستولی می‏شود، روز نماد روشنی است، و در شب عاشورا، شب همان معنی را داشت! ولی معنی دیگری هم دارد، شب عاشقان بی دل چو شبی دراز باشد! و حسین علیه السلام عاشق بود که بیداری شب را طلب کرد!


 


شب یلدا و محرم


 


این شب یلدایی با یاد مظلومیت حسین علیه‏ السلام آدم دیگر تبریک نمی‏گوید!‏ پیامک‏های تبریک برایم درد‏آور است! مداحی پخش می‏شود و اس ام اس تبریک! البته بعضی اس ام اس ها دلچسب و گیراست! یلدا یعنی برای با هم بودن حتی یک لحظه هم یک لحظه است!


 


و من فکر می کنم ما چقدر با حسین علیه السلام فاصله داریم که او این یک شب را قرآن خواند و ما...


نه که بخواهم بگویم هر شب را ذکر بگوییم و قرآن بخوانیم، اما این شب، با تلاقی دهه‏ی اول ماه محرم! به یاد حسین علیه السلام و به یاد نینوا، دلم می‏خواهد به دور از همه‏ی مراسم شب یلدا، قرآن بخوانم!‏ به یاد آقایم حسین، و به یاد آقایم عباس به دور خیمه‏ی دلم بچرخم! که مبادا حرامی‏ها حمله کنند!


 


شب یلدای امسال شب عجیبی است! شبی که دیگر نمی‏توان جوجه‏های آخر پاییز را شمرد، بلکه باید به یاد درس عاشورا، اعمالمان را ورق بزنیم و بازنگری کنیم، چقدر حسینی شدیم!‌ چقدر از کل سال حسینی بودیم و ماندیم! و به یاد آن آیه‏ی شریفه‏ی قرآن بیفتیم: (الیس الصبح بالقریب؟: آیا صبح نزدیک نیست؟)


در آخر دوست دارم در این بازنگری ها هم دیگر را از دعای خیر فراموش نکنیم


و عمرتان یلدایی





موضوع مطلب :


ماهواره ملی امید همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی و در آستانه سی امین سالگرد پیروزی انقلاب با دستور دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور با موفقیت به فضا پرتاب و در مدار کره زمین قرار گرفت.



 

 


 

 
ادامه مطلب...


موضوع مطلب :



                                                            


بازیچه بازیچه


        علیرضا میبدی مرد اول شبکه پارس در هفته گذشته به دادگاه کشیده شد.


شرح واقعه:


شخصی به نام مصطفی رمضان پور که ادعا کرد پسر خاله زن میبدی است هفته گذشته شکایتی را به دادگاه ارائه داد مبنی بر اینکه علیرضا میبدی با هدف های مختلف از جمله ساختن برنامه و اجرای برنامه های سیاسی با مجری گری مصطفی، مبلغ 117 هزار دلار را از وی بالا کشیده است. وی ادعا کرد این مبلغ در چندین مرحله طی 4 ماه از وی گرفته شده است که علی رغم دادن وعده و وعید دادن های فراوان توسط علیرضا میبدی به قرارداد خود عمل ننموده است. مصطفی رمضان پور ادعا کرد علیرضا میبدی به هیچ یک از مطالب ذکر شده در قرار داد عمل نکرده و تنها چیزی که صورت گرفته انتقال پول به میبدی بوده است.


آقای رمضان پور با ارائه مدارک مستند از قبیل رسیدهای مختلف بانکی و... و البته به قول خودش با خرج کردن وقت بسیار و زدن از زندگی اش توانست بلاخره هفته گذشته علیرضا میبدی را به دادگاه بکشاند .


علیرضا میبدی در طول جریان دادگاه بارها و بارها کلیه مطالب گفته شده و ارائه شده توسط آقای رمضان پور را انکار کرد و اعلام داشت مصطفی رمضان پور سند سازی کرده است و تمامی مطالبی که پسر خاله همسرش می گوید دروغ محض است اما دادگاه مطالب میبدی را منطقی نخوانده و برای بررسی مطالب ارائه شده توسط مصطفی رمضان پور سه هفته وقت گرفت تا مطالب مدعی را کنترل کرده و نتیجه را در جلسه 21 روز بعد اعلام دارد.


جالب تر اینکه مصطفی رمضان پور الان 3 سال است که به آمریکا آمده است و بارها علیرضا میبدی را تهدید کرده که دست های پشت پرده میبدی را با سران رژیم جمهوری اسلامی رو خواهد کرد.


جالب تر از همه اینکه آقای مصطفی رمضان پور از دوستان صمیمی و قدیمی خانم هما احسان است و رابطه بسیار نزدیکی با خانم هما احسان دارد .



                                  بازیچه


همه می دانند که چندی پیش نیز درگیری لفظی شدیدی بین خانم هما احسان و علیرضا میبدی رخ داد که در نهایت خانم احسان علیرضا میبدی را تهدید کرد اگر دست از کارهای خود بر ندارد چهره واقعی وی و همچنین ارتباط وی ( علیرضا میبدی ) را با سران رژیم افشا خواهد کرد. که البته میبدی کوتاه آمده و غائله تمام شد.


برخی شایعات موجود در این میان نیز حاکی از آن است که قضیه به دادگاه کشیده شدن علیرضا میبدی توسط مصطفی رمضان پور با تحریک خانم هما احسان شکل گرفته است و نوعی انتقام جویی هما احسان از میبدی محسوب می شود.




موضوع مطلب :


فعالیت علیه دولت توسط سایت منسوب به فرزندان هاشمی


مهدوی درباره یکی از سایت های تخریبی اصلاح طلبان افزود: سایت جمهوریت به صورت روشن منسوب به فرزندان آقای هاشمی رفسنجانی بود و معلوم بود که اداره کنندگان این سایت بی پروا و صریح از کجا خط می گیرند و مشغول پرونده سازی گسترده در خصوص عملکرد چهارساله دولت نهم بودند.


موسوی فقط دولت را تخریب می کرد


وی با اذعان به این که موسوی هیچ برنامه مدونی برای اداره کشور نداشت و تنها به تخریب دولت می پرداخت گفت: آقای موسوی نیمه اسفند سال گذشته وارد عرصه انتخابات شد و ایام نوروز نیز کشور در تعطیلات پانزده روزه به سر می برد و عملا گردآوری آمار و ارقام و آرشیو تصویری برای وی به صورت سازمان یافته بر عهده حامیان پشت پرده او بود.


عضو ستاد انتخابات موسوی گفت: مجموعه فعالان تبلیغاتی موسوی به شکل نامتوازن و بی سابقه به تخریب رقیب او که رئیس جمهور مستقر بود، پرداختند و با آن که منتقدان وضع موجود در کنار اثبات ادعای خود مبنی بر نامطلوب بودن وضعیت باید علت نامزدی خود را تبیین کنند، موسوی در این زمینه ضعف داشت. عضو ستاد انتخاباتی موسوی ادامه داد: کسی که وضع موجود را نقد می کند، علاوه بر علت نقد باید بیشتر بگوید چه برنامه هایی دارد و چرا باید مردم او را برگزینند اما آقای موسوی عملا هیچ برنامه و متن مدونی در این زمینه نداشت و آنچه در مناظره آخر در قالب بر نامه در تلویزیون به نمایش درآمد، قطع نظر از نقد محتوا یک نوشتار آشفته بود. وی ادامه داد: آنچه موسوی انجام داد حجم گسترده تخریب دولت بود و کمپین و حرکت انتخاباتی این مجموعه نیز فاقد گزاره ای دال بر اداره کشور و شعار واحد بود و شعارهایی که در این زمینه داده شد، همچون «انسانم آرزوست» و «ادب مرد به زدولت اوست»، کسی را به سوی آنچه باید انتخاب کنند رهنمون نمی کرد.
«آنچه موسوی در خصوص جمع آوری گشت ارشاد و یا در خصوص تقویت جایگاه دانشگاهها مطرح کرد، بخش کوچکی از اداره نیروی انتظامی و نهاد آموزش عالی بود و در واقع نشان می داد در برابر تخریب هایی که علیه دولت صورت می دهد برنامه ای برای ارائه ندارد.»


حمایت مالی از موسوی با اهداف خاص


عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب گفت: منابع مالی رسانه های تبلیغاتی موسوی از طریق ستاد انتخابات این کاندیدا تامین می شد و به عنوان نمونه روزنامه اندیشه نو که روزنامه کم خرجی بود، از محل کمک های مالی کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات موسوی منتشر می شد.


مهدوی افزود: اندیشه نو با قیمت 50 تومان توزیع می شد که درآمدهای ناشی از فروش آن صرف شبکه توزیع روزنامه می شد و لذا هزینه چاپ، تولید و تحریریه آن از محل منابع مالی ستاد انتخابات موسوی تامین می شد که در مقایسه با ارقام کلان تبلیغاتی اندک بود و آنها می گفتند که حتی می توانیم تیراژ روزنامه را میلیونی بالا ببریم و از این بابت جای نگرانی وجود ندارد. اما بنده به عنوان یک روزنامه نگار می دانستم که روزنامه خریدار ندارد و افزایش تیراژ در چنین شرایطی ریسک است.


وی ادامه داد: در جریان فعالیت های انتخاباتی کسانی که علاقمند هستند سهمی در قدرت داشته باشند و یا کسانی که فعالیت اقتصادی می کنند و می خواهند از طریق کمک مالی به یک نامزد پس از انتخاب او دایره فعالیت خود را گسترش دهند، برای جا نماندن از قافله به نامزدی که تصور می کنند پیروز انتخابات است، کمک می کنند و در این انتخابات هم برخی افراد در هفته آخر انتخابات به موسوی کمک مالی داشتند.


حجم عظیم تبلیغات به رغم مخالفت قبلی


عضو ستاد انتخابات موسوی تصریح کرد: آقای موسوی مدعی بود علاقه ای به حجم گسترده تبلیغات ندارد اما حامیان و هواداران وی از طرق مختلف به تامین مالی او پرداختند و در سایه این کمک های مالی فراوان و اقداماتی چون فروش تابلو نقاشی های موسوی به دو برابر قیمت که البته در برابر هزینه های کلان تبلیغاتی اندک است، شاهد انتشار پوسترهای موسوی در تیراژ گسترده بودم به طوری که سنگفرش یکی از خیابان های اصلی شهر از تصاویر او و اقلام سبز فرش شده بود.


موسوی اسیر گروه فشار شد


سیدامیر حسین مهدوی در پاسخ به سوالی درباره نقش بستگان هاشمی و همچنین درباره سیرگذار مواضع میرحسین موسوی از زمستان سال 87 تاکنون گفت: یکسری بحث ها را بنابر مصالح شاید نتوان اکنون گفت و امیدوارم آن افراد به سمتی نروند که در آینده نیازی به گفتن آن بحث ها باشد.


سردبیر روزنامه اندیشه نو در ادامه با اشاره به اعتراضات میرحسین موسوی به نتایج انتخابات، نقطه شروع اعتراضات را شامگاه 22 خرداد عنوان کرد و افزود: جو عمومی داخل ستاد، عدم پذیرش نتایج انتخابات و عدم اعتنا به روند قانونی شورای نگهبان بود و دیدیم که در سه روز پس از انتخابات نیز هیچ گونه شکایتی به شورای نگهبان داده نشد و فقط 7 مورد عناوین کلی داده شد.


مهدوی با اشاره به روند مواضع میرحسین موسوی از زمستان سال گذشته تا بعد از انتخابات گفت: آقای موسوی ورود خود را با چند مصاحبه با وب سایت کلمه، یک مجله اقتصادی و ویژه نامه نوروزی یکی از روزنامه های اصلاح طلب آغاز کرد و دیدیم که در آن مصاحبه ها مواضع اش در سیاست خارجی، اقتصاد و عدالت اجتماعی همان مواضع نخست وزیر زمان جنگ بود و همان رویکردها را یادآوری می کرد. اما بعد از اعلام نامزدی، گروه های فشار دور ایشان را گرفته و برایش شرط گذاشتند و فضای دور او را طوری ساخته و قرائتی را برایش شکل دادند که با مواضع گذشته اش فرق داشت و در نهایت نیز به عدم پذیرش نتایج انتخابات منتهی شد.
وی افزود: کسانی که اطراف آقای موسوی را گرفته بودند بحث هزار سخنرانی را مطرح کرده بودند که این سخنرانی ها را همان افراد آن 3، 4 گروه انجام می دادند و افراطی ترین مواضع و هر چیزی که دلشان می خواست القاء می کردند و همین ها باعث شد که آقای موسوی رای عده زیادی را از دست داد.
این عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب تصریح کرد: تصور خود موسوی این بود که در اصولگراها هم رای خوبی دارد حتی خودم از آقای خاتمی شنیدم که می گفت ممکن است برخی کسانی که به من رای می دادند به آقای موسوی رای ندهند. اما او بیشتر از این تعداد در بین اصولگراها رای دارد.


وی ادامه داد: آقای موسوی در دایره گروه های فشاری محصور شد که باعث عدم پذیرش نتایج انتخابات از سوی او شدند و آقای موسوی در فاصله کوتاه با آن موسوی که تا قبل از آن بود متفاوت شد و کار به جایی رسید که گروه هایی که پیش از این از نظام و قانون دم می زدند با تروریست ها، معاندین، خاندان پهلوی و گروه های خارجی هم صدا شدند.


ماهیت حامیان رسانه ای اغتشاشات اخیر


مهدوی با اشاره به فعالیت چشمگیر رسانه های خارجی برای دامن زدن به اغتشاش در ایران گفت: کسانی که این روزها در شبکه صدای آمریکا علیه ایران صحبت می کنند تا سه و چهار سال پیش در کنار همین گروه هایی که دور آقای موسوی را گرفته اند، تحت عنوان عضو دفتر تحکیم و یا روزنامه نگار فعالیت می کردند و حتی بی بی سی نیز به روش هوشمندانه تر از چند سال قبل عضوگیری کرد و اعضای خود را آموزش داد تا اینکه پنج شش ماه قبل از انتخابات، دومین شبکه تلویزیونی غیر انگلیسی خود را کلید بزند که تمام بودجه و خطوطش با دولت انگلیس هماهنگ می شود.


وی با اشاره به افرادی که از مطبوعات ایران جذب رسانه های بیگانه شدند، گفت: ممنوعیت فعالیت رسانه های ضد ایرانی در ایران و وجود افرادی از مطبوعات ایران که جذب آن رسانه ها شده بودند باعث شد که در حقیقت ارتباطات خبری این رسانه ها از دفتر تلفن این دوستان که از ایران با خود برده بودند تغذیه شود و همین ارتباط نیز باعث دو سویه شدن ارتباطات شد و افرادی ایرانی نیز نکاتی را به این شبکه ها القاء می کردند که این همسویی و کار مستمر و نزدیک در روند فعالیت های این شبکه ها بسیار روشن است.


موسوی اعتقادی به سازوکار قانونی نداشت


مهدوی افزود: وضعیت به وجود آمده پس از انتخابات در ایران مبدا یک تغییر جهت تاریخی است چرا که ذات اصلاح طلبی به معنای پذیرش چارچوب ها برای کارآمدتر کردن سیستم است اما گروه هایی که با داعیه قانون و اصلاح طلبی شکل گرفته بودند به رفتارهای فراقانونی و تعیین تکلیف در خیابان و به تعبیر رهبری اردو کشی های خیابانی روی آوردند که اینها با ذات اصلاح طلبی در تناقض است و در بیانیه های آنها نیز مشخص بود که اعتقادی به ساز و کارهای قانونی ندارند.


این عضو ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی تصریح کرد: آقای موسوی نیز پس از انتخابات ساز و کار قانونی انتخابات را نپذیرفت در حالی که تا روزهای پیش از انتخابات ایشان می گفت که «نظارت استصوابی را قبول ندارم و قانون آن را تغییر خواهم داد اما تا این قانون پابرجاست به آن عمل می کنم.» در حالی که دیدیم این گونه نشد.


موسوی دچار گره ذهنی شده است


مهدوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آقای موسوی دچار یک ابهام وگره ذهنی شده و از قضاوت تاریخ در مورد خود نگران است؛ او از ابتدا مدعی پیروزی در انتخابات بود و سرمایه 20 سال سکوت خود را وارد میدان کرد و حال با این شکست، پذیرش این مسئله باورپذیر نیست و اگر بخواهد شکست را هم بپذیرد، درست کردن قافیه برای مصراعی که سروده است بسیار سخت است و همچنین حال که بیانیه های تحریک آمیز او باعث کشته شدن تعدادی از افراد شده است، در مجموعه او خود را گرفتار می بیند.


مهدوی تصریح کرد: به نظر من آقای موسوی می تواند از طریق قانونی اعتراض بکند و حتی می تواند به شورای نگهبان پیشنهاد بدهد و باید حساب خود را از روند آشوب و اغتشاش و ریخته شدن خون ها جدا کند و همان طور که از شخصیت او این انتظار می رود، فارغ از هر باوری که دارد آرامش را به جامعه منتقل کند. چرا که تاکنون نتیجه بیانیه های او فقط تداوم ناامنی و به خطر افتادن منافع افراد عادی و بی گناه بوده است.


علت رویگردانی مردم از موسوی


عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب و عضو ستاد انتخابات میرحسین موسوی در بخش پایانی نشست خبری خود، علت اصلی رویکرد مردم از موسوی در انتخابات ریاست جمهوری دهم را فاصله گرفتن این کاندیدا از شخصیت و گفتمان اصلی خود عنوان کرد.


وی افزود: انتظار بسیاری این بود که آقای موسوی به عنوان نخست وزیر دوران امام که تأکید بر استکبارستیزی و حمایت از حقوق مستضعفین داشت، با همان شخصیت و گفتمان وارد عرصه انتخابات می شد که به نظر می رسید آرای موسع تری را نصیب او می کرد.


مهدوی همچنین بیراهه رفتن در شعارها، اشتباه گرفتن مطالبات و شعارهای مردم و همصدایی با معاندین و دشمنان تابلودار نظام (سازمان یافته یا غیرسازمانی) و همراهی با جریاناتی که اصل استقلال و تصمیم گیری مردم را نادیده می گیرند دلیل رویگردانی مردم از اصلاح طلبان عنوان کرد و گفت که اگر نامزد این جریان پیروز می شد، جای شگفتی داشت.


بازداشت اعضای سازمان مجاهدین به آرامش فضا کمک کرد


وی با اشاره به دستگیری 3 نفر از اعضای شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب، گفت که دستگیری این افراد به دلیل قطع روابط شبکه های خوشه ای جوانان با افراد مذکور همچون تاج زاده و قطع روابط میان مدیران رسانه ها و متولیان سایت های دوم خردادی با بهزاد نبوی به آرام شدن فضای کشور بسیار کمک کرد. این روزنامه نگار و فعال سیاسی دوم خردادی در عین حال گفت که پس از دستگیری افراد مذکور، سه بیانیه دیگر از سوی سران سازمان بدون اطلاع سایر اعضا از مسیر تدوین و انتشار آنها منتشر شده که عدم مرزبندی صریح با آشوبگران و بدخواهان و عدم پذیرش ساز و کار قانونی رسیدگی به اعتراضات به نتیجه انتخابات، محوری ترین فصل آن است. مهدوی همچنین از مجمع روحانیون مبارز به دلیل انتشار بیانیه اغتشاش طلبانه اخیرش انتقاد کرد و اظهار داشت: در حالیکه تصور می شد اعضای مجمع روحانیون مبارز به دلیل کسوت انقلابی و تعلق آنها به طبقه روحانیت نقش تعادل بخش را در این روزها ایفا کنند، در بیانیه ای افراطی که بعید به نظر می رسد همه اعضا آن را امضاء کرده باشند، همسو با مشارکتی ها و با ادبیات تندتر از بیانیه های دیگر همصدا با آشوب طلبان در این مسیر گام برداشت.




موضوع مطلب :


<   <<   11   12   13   14   15   >>   >   
آرشیو وبلاگ های پارسی بلاگ
درباره وبلاگ

نویسندگان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز



فروش بک لینک